BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Versenyben a netjátékpiacon

Az online szerepjátékok piacának vezetője, az Activision Blizzard (AB) tucatnyi új konkurenst kapott az utóbbi időszakban, ám az egyidejűleg több tízezer bejelentkezett és 11 milliónál is több regisztrált felhasználóval büszkélkedő World of Warcraft (WW) termék nyereségességét még csak megközelíteni sem sikerült egyik kihívónak sem – emlékeztet a Financial Times Deutschland. Az Európában és a tengerentúlon most piacra dobott (a WW-családba tartozó) Wrath of the Lich King című játékáért az AB a szoftver árán túl havi 11 eurós előfizetési díjat is szed. A harmadik negyedévben csak ezzel a játékkal 271 millió dollárt keresett, ez 40 százaléka a csoport teljes bevételének.

A jelentkezők mégis egyre többen vannak, hiszen a csábítás óriási. A legerősebb kihívó minden bizonnyal az ugyancsak egyesült államokbeli Electronic Arts, amely az AB mögött a világ második legnagyobb videojáték-gyártója. A cég Warhammer online: Age of Reckoning című terméke szeptemberben került a boltokba, s máris 800 ezer játékos csatlakozott a központhoz. (Magát a játékot 1,2 millió példányban adták el.) A siker igencsak jól jönne a nemrég elbocsátásokat bejelentő és a márciusban záruló üzleti évre szóló profitígéretének nagyságát csökkentő EA-nak.


Elemzők szerint egy sikeres játékprogramnál a bolti ár akár 40 százaléka is lehet a gyártók haszna, ráadásul a piac is növekszik. A másik oldalról egy-egy új játék kifejlesztésére akár 40-60 millió dollárt is áldoznak a cégek, s ehhez még hozzájön az új szerverek, az ügyfélszolgálat, a kiegészítők fejlesztése és az előfizetői díjak beszedése, valamit az óriási és folyamatos marketingkampány költsége is.

A DFC Intelligence szerint az elmúlt évben 700 millió dolláros bevételt termelt az online szerepjátékok piaca, az idén pedig elérheti a 800 milliót is. Így aztán a közeljövőben számos, asztali gépekre készült nagy sikerű játék webes változatának a megjelenésére számíthatunk: még maga az AB is dolgozik egy új – önmagának is konkurenciát teremtő – terméken. vg

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.