Manapság egyáltalán nem kényeztetik el a hazai infokommunikációs piac szereplőit a szakértők a dinamikus növekedést feltételező előrejelzéseikkel, ezt a jelenlegi krízishelyzetben nem is nagyon várják el tőlük. Az azonban mégis meglepő, hogy a piaci prognózisok – nevezzük őket virtuális jövőképnek – ennyire távol kerülhetnek a való világtól. Márpedig erre igyekszik felhívni a figyelmet az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke. A mostani rendkívül gyorsan változó helyzetben ugyanis a leggondosabban készített előrejelzések is nagyon hamar elavulhatnak. Cégektől tudjuk, hogy saját üzleti környezetükben már a negyedéves tervezést is túl hosszú időnek tartják a piaci folyamatokhoz történő megfelelő alkalmazkodáshoz.
Ha már az alkalmazkodásnál tartunk: lenne mire felkészülniük a hazai informatikai kis- és középvállalatoknak is, mostanában főként azoknak, amelyek a kiskereskedelem palettáját színesítik. „Körbetartozásos” valós világunkban ugyanis egyik napról a másikra kellene tőkeerőssé válniuk ahhoz, hogy kiállják a préspróbát. Drámaian csökkenő piaci kereslet az egyik oldalon, teljes készletfinanszírozás saját erőből a másik oldalon. A szakértők már vizionálják is a tömeges csődhullámot. Ez hasonlíthat az élelmiszer-kereskedelemben végbement kényszerű változásokhoz, amelyek nyomán sorra szűntek meg a kis boltok. Pedig ezeknek is megvan valahol a szerepük, főként a személyre szabott vevőkiszolgálást illetően. Nem állítom, hogy ezek mindegyikében mindig minden megtalálható, de az oda betérő legalább kérdezhet, s talán még választ is kap. Nem úgy, mint az elektronikai nagyáruházakban, ahol – tisztelet a kivételnek – nagyítóval is alig találni olyan eladót, aki nem azzal tesz eleget „vevőszolgálati” feladatának, hogy a kérdést meg sem várva kijelenti: „Ha nincs a polcon, ne is keresse!”
Ebben még a szakma által egyébként oly előszeretettel hangoztatott virtualizáció sem hozhat valódi áttörést, hiszen a virtuális megoldások is igénylik a valóságos emberi erőforrást és annak szakértelmét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.