Miközben a magyarországi internetezők több mint egytizedének nincs egyáltalán e-mail címe, a világháló felnőttkorú használóinak több mint a 70 százaléka tagja valamelyik közösségi oldalnak, közel egyharmada pedig kisebb-nagyobb rendszerességgel néz online tévét vagy hallgat rádiót a világhálón keresztül – többek között ez derül ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből.
A legkevésbé a kisvárosban élők, a csekély jövedelműek és az alacsony végzettségűek leveleznek a világhálón: utóbbiak közel egynegyede sohasem e-mailezett. Pedig Magyarországon a levelezés a második legnépszerűbb netes tevékenység, csupán az általános keresés, informá--ciógyűjtés előzi meg. Az internethasználók háromnegyede munkához, iskolai feladatok megoldásához is segítségül hívja a világhálót, több mint a felük legalább heti rendszerességgel. Vásárlás előtt több mint a kétharmaduk gyűjt információt az interneten, és egyharmaduk már magát a vásárlást is online bonyolította.
Rendkívül népszerűek a közösségi oldalak: a felnőtt internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló szolgáltatásnak, igaz, mindöszsze 51 százalékuk látogatja ezeket az oldalakat legalább havi rendszerességgel. A fórumokat, blogokat is minden második netező olvassa, és 23 százalék legalább alkalmanként, egy-két havonta részt vesz azok formálásában. „A közösségi szolgáltatások mellett a hagyományos médiatípusok – mint a rádió és a tévé – online használata is egyre jellemzőbb: a 18–64 éves netezők több mint 22 százaléka legalább havonta egyszer néz vagy hallgat műsorokat a világhálón keresztül, 16 százalékuk pedig legalább heti rendszerességgel teszi ezt” – állítja Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.
Ami az internethasználat gyakoriságát illeti: míg 2005-ben a megkérdezetteknek csupán 12,5 százaléka netezett napi gyakorisággal és egyharmada legalább egy-két havonta, addig 2008 végére a világhálót használóknak már több mint a 30 százaléka naponta, több mint fele legalább egy-két havonta. Ezen belül a heti rendszerességgel netezőknek az aránya 25 százalékról 48-ra nőtt.
A legtöbben otthon csatlakoznak a világhálóhoz, az internetezők több mint 80 százaléka netezik otthonról, míg a második helyen a munkahely áll, mintegy 28 százalékkal. Utóbbiról inkább a diplomás, magas jövedelmű szellemi foglalkozásúak neteznek, a 18–29 éves korosztály több mint a negyede inkább a barátoknál, ismerősöknél megy fel az információs szupersztrádára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.