BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rászoktunk az internetre

Miközben a magyarországi internetezők több mint egytizedének nincs egyáltalán e-mail címe, a világháló felnőttkorú használóinak több mint a 70 százaléka tagja valamelyik közösségi oldalnak, közel egyharmada pedig kisebb-nagyobb rendszerességgel néz online tévét vagy hallgat rádiót a világhálón keresztül – többek között ez derül ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből.

A legkevésbé a kisvárosban élők, a csekély jövedelműek és az alacsony végzettségűek leveleznek a világhálón: utóbbiak közel egynegyede sohasem e-mailezett. Pedig Magyarországon a levelezés a második legnépszerűbb netes tevékenység, csupán az általános keresés, informá--ciógyűjtés előzi meg. Az internethasználók háromnegyede munkához, iskolai feladatok megoldásához is segítségül hívja a világhálót, több mint a felük legalább heti rendszerességgel. Vásárlás előtt több mint a kétharmaduk gyűjt információt az interneten, és egyharmaduk már magát a vásárlást is online bonyolította.

Rendkívül népszerűek a közösségi oldalak: a felnőtt internetezők 71 százaléka regisztrált tagja legalább egy hasonló szolgáltatásnak, igaz, mindöszsze 51 százalékuk látogatja ezeket az oldalakat legalább havi rendszerességgel. A fórumokat, blogokat is minden második netező olvassa, és 23 százalék legalább alkalmanként, egy-két havonta részt vesz azok formálásában. „A közösségi szolgáltatások mellett a hagyományos médiatípusok – mint a rádió és a tévé – online használata is egyre jellemzőbb: a 18–64 éves netezők több mint 22 százaléka legalább havonta egyszer néz vagy hallgat műsorokat a világhálón keresztül, 16 százalékuk pedig legalább heti rendszerességgel teszi ezt” – állítja Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője.

Ami az internethasználat gyakoriságát illeti: míg 2005-ben a megkérdezetteknek csupán 12,5 százaléka netezett napi gyakorisággal és egyharmada legalább egy-két havonta, addig 2008 végére a világhálót használóknak már több mint a 30 százaléka naponta, több mint fele legalább egy-két havonta. Ezen belül a heti rendszerességgel netezőknek az aránya 25 százalékról 48-ra nőtt.

A legtöbben otthon csatlakoznak a világhálóhoz, az internetezők több mint 80 százaléka netezik otthonról, míg a második helyen a munkahely áll, mintegy 28 százalékkal. Utóbbiról inkább a diplomás, magas jövedelmű szellemi foglalkozásúak neteznek, a 18–29 éves korosztály több mint a negyede inkább a barátoknál, ismerősöknél megy fel az információs szupersztrádára.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.