BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Banggal jött a Bing

Jól szerepelt működésének első hetében a Google legújabb riválisának szánt, a Microsoft által kifejlesztett Bing internetes kereső, az új szolgáltatásnak köszönhetően megnőtt a szoftvercég részesedése a keresőpiacon.

Persze azt még korai lenne kijelenteni, hogy az új megoldás hatékony fegyver lehet az internetes keresést és a keresőmarketing piacát uraló Google megszorítására, a kezdetek mindenesetre biztatók. A magyar felhasználók számára jó hír, hogy a június elején bemutatott új alkalmazás – csakúgy, mint a Google – „beszél” magyarul, vagyis az idegen nyelvet nem értők is használhatják. Igaz, egyelőre csak csökkentett üzemmódban, ugyanis Európában még csak a Bing béta verziója érhető el, ami a fejlesztők nyilatkozatai szerint nem azt jelenti, hogy félkész, hanem azt, hogy kevesebb szolgáltatást kínál, mint az Egyesült Államokban.


Nos, az amerikaiak egyértelműen kíváncsiak voltak a Microsoft új „csodafegyverére”, hiszen június első hetében az amerikai keresőpiacon 11,1 százalékos részesedést szerzett a szoftvercég a comScore piackutató elemzése szerint, ez 2 százalékpontos növekedést jelent az egy héttel korábbihoz képest. Arról azonban sajnos nem szól a jelentés, hogy a növekedés a két piacvezető, a Google és a Yahoo! rovására következett-e be, vagy esetleg a kisebb keresőszolgáltatóktól csábított el felhasználókat a Bing. Bár a fejlődés egyértelmű, az is kérdéses, arányban áll-e azzal a befektetéssel, amelyet az új megoldás népszerűsítésére fordítottak, és amely piaci információk szerint eléri a 100 millió dollárt.


Azt majd az idő és a felhasználók döntik el, hogy a találatok pontosságában is felveszi-e a versenyt a Google-lal az új alkalmazás, de ha csak részben teljesülnek a készítők ígéretei, akkor valószínűleg ezen a területen sem lesz gond. A Microsoftnál mindenesetre úgy tűnik, elégedettek a Binggel, úgy érzik, sikerült új szintre emelniük az internetes keresést. Erre utal az is, hogy a szoftvergyártónál nem is kereső-, hanem döntési vagy döntéstámogató motorként emlegetik a megoldást.

A felhasználók körében végzett kutatásra alapozva a fejlesztés során a szoftvergyártó mérnökei három célkitűzést fogalmaztak meg: a találatok legyenek pontosak, átlátható formában jelenjen meg az információ, a keresés pedig legyen egyszerű. E célok elérésére számos újszerű megoldást építettek be a Bingbe, így például megtekinthető a találati listán szereplő oldalak előnézeti képe, a weblap bal oldalán gyorslinkeket dob fel, csoportosítja az eredményeket. Az utazni vágyók igényeinek kiszolgálására alkották meg a Bing Travelt, amely egy helyen mutatja meg a kiválasztott úti célnál elérhető szállásokat és azok árait, és még abban is segít, mikor érdemes megvenni a repülőjegyet. Azoknak is tartogat csemegét az új szolgáltatás, akik a weben történő vásárlás előtt használják, ugyanis a keresett termékről összegyűjti a vásárlói tapasztalatokat és a szakértők beszámolóit.


Bár a Microsoft egyértelműen a Google vetélytársának szánja új megoldását, kérdés, sikerül-e ledolgozni a kevésbé sikeres MSN-nel az elmúlt években felhalmozott hátrányt a keresőmarketing piacán. Az első negyedéves jelentések alapján a Google több mint 5,3 milliárd dolláros hirdetési bevételt ért el 2009 januárja és márciusa között, míg a szoftvergyártó csak 721 millió dolláros reklámbevételről számolt be.

A Microsoft helyzetét nehezíti, hogy nemcsak a hirdetések területén hatalmas a lemaradása, de a keresésekben is igen kicsi a cég részesedése a vetélytárshoz viszonyítva. Az áprilisi amerikai adatok szerint a Google-t használták a keresések 64,2 százalékánál, amely az egy évvel korábbihoz viszonyítva 2,6 százalékpontos növekedést jelent. Ezzel szemben a szoftvercég áprilisi részesedése az egy évvel korábbi 9,1-ről 8,2 százalékra zuhant az amerikai piacon.

Kalocsai Zoltán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.