BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Játékos maradt a hazai webvilág is

Online piac. A hazai felnőtt lakosságnak már csaknem az egynegyede tekinthető rendszeres online játékosnak, sőt a fiatalok egy része az egyes játéktípusokat már átmeneti megélhetési forrásként is hasznosítja. Nem véletlen így az sem, hogy az online játékosok fele a fiatal, 30 év alatti korosztályból kerül ki. Az online játékok iránti kereslet az egész világon folyamatosan növekszik, és egyértelműen az internethez köthető gazdaság egyik húzóágazata – állapítja meg a GKI-eNet legfrissebb felmérése, amely az online játékokat négy jól elkülöníthető csoportba sorolja. Az alkalminak minősített játékok – idesorolja a Honfoglalót, a Startlap játékokat stb. – egyszerűek, könnyen begyakorolhatók, a szabályok pedig nem bonyolultak, nem igényelnek magas fokú készséget. Az alkalmi játékok felhasználói jellemzően iskolások, háziasszonyok és ráérő irodai alkalmazottak. A játékok többsége ingyenes, az üzleti modell a hirdetési bevételekre épít, de ezen a piacon is kezdenek megjelenni a fizetős modellek. Utóbbiban a játék demoverziója térítésmentesen hozzáférhető, de a teljes verzióért fizetni kell. A böngésző típusú játékok – például a Travian – sem igényelnek ügyféloldali szoftvertelepítést, mivel teljes funkcionalitással a webes böngészőben játszhatók. Sok ezer felhasználó játszik egyszerre, a játékok nem körökre osztottak, hanem valós idejűek. Üzleti modelljére a „freemium” elnevezést használják. Az alapszolgáltatás ingyenes, sőt a játék teljes funkcionalitással igénybe vehető fizetés nélkül, és később elérhető az a szint, amely a fizetős eszközöket igénybe vevő játékosoké. Ezen játékokon keresztül online közösségek alakulnak ki, és a virtuális közösségek valós közösségekké válhatnak.

Hardcore játékoknak számít a World of Warcraft, ahol a szabályok bonyolultak, a játékok komplexebbek, a játék folyamata pedig kimondottan hosszú. Míg az alkalmi játékokkal a játékosok hetente átlagosan 1–3 órát játszanak, addig a hardcore játékokkal eltöltött idő ennek a sokszorosa, elérheti a heti 18–24 órát. Az egyszeri (dobozos vagy letöltős) vásárlást és telepítést követően az online játékhálózatokhoz való csatlakozás és hozzáférés előfizetéses modell alapján működik.

Az ügyességi és a szerencsejátékok alkotják a negyedik kategóriát, ahová a kockapóker, sakk, römi és az online blackjack sorolható. Az ügyességi játékokra az alkalmi játékok viszonylagos egyszerűsége jellemző. A felhasználók adott tétet fizetnek be a nyereményalapba, melyek összegéért folyik a versengés a játékosok között. A nyertes a szolgáltató site jutalékával csökkentett nyereményalap összegét kapja meg. A játékok végkimenetele a játékosok képességétől, játéktudásától függ, s ez különbözteti meg a szintén népszerű online szerencsejátékoktól. VG



Jó üzlet az online pókerezés

Az online pókerezésből származó szolgáltatói bevétel 2004 óta összességében több mint négyszeresére nőtt. 2006-ban a világ online szerencsejáték-piaca összesen 5 milliárd dollárosra becsült forgalmának felét a póker adta.

2008-ban az online szerencsejátékok már 20 milliárd dolláros üzletet jelentettek, ebből becslések szerint megközelítőleg 5,9 milliárd dollárt tesz ki a pókerszegmens.

Magyarországon a 18–29 évesek közötti korcsoportban a főiskolára vagy egyetemre járók harmadának van az ismeretségi körében online póker játékos, és egy részük állítja, hogy a tanulmányok befejezését követően számára átmenetileg lehetséges megélhetési forrás is lehet ez a tevékenység.


2008-ban az online szerencsejátékok már 20 milliárd dolláros üzletet jelentettek, ebből becslések szerint megközelítőleg 5,9 milliárd dollárt tesz ki a pókerszegmens.

Magyarországon a 18–29 évesek közötti korcsoportban a főiskolára vagy egyetemre járók harmadának van az ismeretségi körében online póker játékos, és egy részük állítja, hogy a tanulmányok befejezését követően számára átmenetileg lehetséges megélhetési forrás is lehet ez a tevékenység.

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.