BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A UPC szerint elég két versengő hálózat a vezetékes piacon

Az újgenerációs verseny lesz a távközlési szektor egyik központi témája Magyarországon is a következő években - jelentette ki mai bemutatkozó sajtóbeszélgetésén Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország nyáron kinevezett új vezérigazgatója.

Szerinte a minden eddiginél magasabb átviteli sebességű, ultragyors kapcsolatot biztosító hálózatok közötti küzdelem a záloga a további innovációknak és azok elterjedésének. A UPC anyavállalatának friss nemzetközi tanulmánya szerint azonban ez csak akkor lesz hosszú távon is fenntartható, ha egy piacon két erős vezetékes hálózat verseng egymással, kiegészülve vezeték nélküli vetélytársakkal. Ettől eltérő esetekben vagy monopóliumok jöhetnek létre vagy gazdaságilag ellehetetlenülhetnek a szükséges beruházásokra képtelenné váló többszereplős versenykörnyezet résztvevői.Kenigsztein szerint Magyarországon a piac további konszolidációjára van szükség.

- Az egyszerű árverseny ön magában nem nyújt perspektívákat annak, aki hosszú távra tervez, ezért mi továbbra is arra törekszünk, hogy folyamatos fejlesztésekkel a legjobb minőségű és legváltozatosabb szolgáltatásokat biztosítsuk a megfelelő, elérhető árakon – fejtette ki a vezérigazgató. A digitális világ újításait mindenki számára elérhetővé kívánjuk tenni, ehhez pedig meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt. A fejlesztéseket a válság idején sem állítottuk le, mert az előfizetők bizalmának megőrzéséhez élen kell járnunk a legújabb technológiák alkalmazásában, újabb és újabb szolgáltatások elindításában, és természetesen az ügyfélkiszolgálás színvonalában is. Tapasztalataink szerint a magyarok nem csupán árérzékenyek, hanem igen nyitottak az újdonságok befogadására is.

A UPC volt az első, amely már öt évvel ezelőtt elindította a ’Triple play’ hármas szolgáltatáscsomagot. Ez azóta elterjedt a piacon és minden jelentős szolgáltató egyszerre igyekszik nyújtani mindhárom alapvető távközlési szolgáltatást (tv, internet, telefon).

A UPC-nek ma már mindhárom szolgáltatása digitális. Tavaly minden szolgáltatási területen bevezette a digitális kábeltelevíziós szolgáltatást (videórögzítő funkciót és nagyfelbontású HD adásokat is kínálva). Az immár több mint 120 ezer háztartásban jelen lévő digitális kábeltévé egy éven belül tömegtermékké vált. A digitális tévére előfizetőknek pedig több mint egyharmada az új kiegészítő funkciókra (DVR, HD) is igényt tart.

Az idén elsőként a hazai távközlési szereplők között több mint egymillió háztartásban bevezette az újgenerációs, ultragyors, akár másodpercenként 120Mbites internet-szolgáltatást. A most elérhető csúcssebesség már 240-szerese a 6-8 évvel ezelőttinek.

- Reményeink szerint az ősszel, egyelőre csak a fővárosban elindított, de jövőre már országszerte elérhető videotár szolgáltatás is hamarosan tömegessé válhat végre Magyarországon is. Jövőre a terveink szerint a már sugárzott műsorok elektronikus visszakeresését (catch-up tv) és egyes tévécsatornák igény szerinti, átmeneti igénybevételét (channel on demand) is lehetővé tevő újabb szolgáltatásokat indítunk majd. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően Magyarországon is széles körben teret nyerhet az újfajta, nem-lineáris, interaktív televíziózás

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.