BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az IT-outsourcing a válság egyik nyertese

„Az IDC felmérése szerint a válság ellenére is folyamatos növekedés van az IT-outsourcing-piacon, az előrejelzések szerint 6,8 százalékos bővülés lehet 2009-ben ezen a területen világszerte” – mondta lapunknak Komáromi Zoltán. Az IT-piacon piacelemző, információszolgáltató, tanácsadó és rendezvényszervező IDC Magyarország ügyvezető igazgatója szerint ennek egyik oka, hogy az IT-üzemeltetés kiszervezése jelentős megtakarítási lehetőséget kínál, ez a jelenlegi gazdasági helyzetben fontos döntési szempont. Itthon kezdetben a multinacionális cégek szervezték ki a házon belüli IT-funkcióikat, és vették szolgáltatásként igénybe a globális szerződések révén, de néhány éve egyre több hazai nagyvállalat és ma már a közép- és kisvállalkozás is él ezzel a lehetőséggel.

Komáromi szerint az outsourcinggal a megtakarítás mellett a költségek több évre is tervezhetővé válnak. A válság miatt a vállalatok és az államigazgatási szervezetek visszafogták informatikai beruházásaikat. Azokat a modelleket részesítik előnyben, amelyek a kezdeti nagy összegű beruházások helyett hosszabb időre nyújtják el a költségeket, közben jobb minőségű szolgáltatást kapnak.

Korábban a cégek idegenkedtek attól, hogy IT-infrastruktúrájukat kihelyezzék, tartva a közvetlen kontroll megszűnésétől. „Ma már nem jelent problémát, ha más cég üzemelteti a desktopot, vagy a hálózatot, mivel a vállalkozásoknak a költségcsökkentési igény erősebb motiváció” – mondta Komáromi.

Attól is tartottak a cégek, hogy üzleti adataik a külső szolgáltatónál nem lesznek elég biztonságban. A vállalatok egyre árnyaltabban közelítenek a kérdéshez, és meghatározzák azon infrastruktúra-elemek, alkalmazások és IT-funkciók körét, amelyeknél ezek a kockázatok nem számottevőek. Ezek közül növekedési ütemét tekintve kiemelkedik a desktop- és hálózatüzemeltetési kihelyezés. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.