Szokások. Magyarországon a gyakorta internetezők egyötöde naponta bejelentkezik egy-egy közösségi oldalra, 12 százalékuk pedig legalább havonta vásárol online – ezt derítette ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet felmérése. A kutatás szerint a férfiak és az egyedülállók használják aktívabban az azonnali üzenetváltó módszereket.
A felnőtt korosztályon belül a legalább heti rendszerességgel internetezők aránya 2005 és 2008 között 25 százalékról 48-ra nőtt, 2009 végére pedig már elérte az 53-at. A legnépszerűbb netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános információgyűjtés, ezt követi az elektronikus levelezés. Az elmúlt egy évben az e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95 százalékra emelkedett a legalább heti rendszerességgel internetezők körében.
A netezők a szabadidejüket is előszeretettel töltik a világhálón, ezt igazolja a közösségi oldalak, azonnali üzenetváltó programok, blogok és fórumok népszerűsége. Míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi oldalra, addig 2009-ben már minden második tette ezt heti, minden ötödik pedig napi rendszerességgel. A legaktívabbak továbbra is a 18–29 évesek és az egyedülállók. Az azonnali üzenetváltó eszközök használata, az online ismerkedés a férfiak, a 30 év alattiak és az egyedülállók körében a legnépszerűbb. A fórumokat, blogokat 2008 végén a netezők 51 százaléka olvasta, ez egy év alatt 56 százalékra nőtt, míg továbbra is 24 százalék azok aránya, akik blogot írnak, vagy aktívan részt vesznek fórumokon. A szabadidő megtervezéséhez is szívesen hívjuk segítségül a világhálót: minden második gyakori internetező legalább havonta keres online módon programlehetőségeket.
A felnőtt és legalább hetente internetezők 12 százaléka havi rendszerességgel vásárol a világhálón, több mint 40 százaléka pedig a hagyományos bevásárlás előtt is legalább havonta információt gyűjt, árakat hasonlít öszsze a neten. Jellemzően a fiatal értelmiségiek, valamint a kisebb városokban élők vásárolnak online. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.