BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az interneten szocializálódunk

Szokások. Magyarországon a gyakorta internetezők egyötöde naponta bejelentkezik egy-egy közösségi oldalra, 12 százalékuk pedig legalább havonta vásárol online – ezt derítette ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet felmérése. A kutatás szerint a férfiak és az egyedülállók használják aktívabban az azonnali üzenetváltó módszereket.

A felnőtt korosztályon belül a legalább heti rendszerességgel internetezők aránya 2005 és 2008 között 25 százalékról 48-ra nőtt, 2009 végére pedig már elérte az 53-at. A legnépszerűbb netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános információgyűjtés, ezt követi az elektronikus levelezés. Az elmúlt egy évben az e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95 százalékra emelkedett a legalább heti rendszerességgel internetezők körében.

A netezők a szabadidejüket is előszeretettel töltik a világhálón, ezt igazolja a közösségi oldalak, azonnali üzenetváltó programok, blogok és fórumok népszerűsége. Míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi oldalra, addig 2009-ben már minden második tette ezt heti, minden ötödik pedig napi rendszerességgel. A legaktívabbak továbbra is a 18–29 évesek és az egyedülállók. Az azonnali üzenetváltó eszközök használata, az online ismerkedés a férfiak, a 30 év alattiak és az egyedülállók körében a legnépszerűbb. A fórumokat, blogokat 2008 végén a netezők 51 százaléka olvasta, ez egy év alatt 56 százalékra nőtt, míg továbbra is 24 százalék azok aránya, akik blogot írnak, vagy aktívan részt vesznek fórumokon. A szabadidő megtervezéséhez is szívesen hívjuk segítségül a világhálót: minden második gyakori internetező legalább havonta keres online módon programlehetőségeket.

A felnőtt és legalább hetente internetezők 12 százaléka havi rendszerességgel vásárol a világhálón, több mint 40 százaléka pedig a hagyományos bevásárlás előtt is legalább havonta információt gyűjt, árakat hasonlít öszsze a neten. Jellemzően a fiatal értelmiségiek, valamint a kisebb városokban élők vásárolnak online. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.