BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tesztelik a világ leggyorsabb vonatát - Fotók

335 km/órás sebességgel is teszteli majd a világ leggyorsabb vonatának új generációját, az AGV szuperexpressz-t az Alstom Transport azon próbafutások során, amelyek napjainkban vették kezdetüket Olaszországban.

Az AGV, amely a legendás TGV vonatok utóda több, mint 60 ezer kilométert fog futni az olasz vasúti fővonalakon 2010 január és július között annak érdekében, hogy a fedélzetén élő és dolgozó 10 mérnök elvégezhesse a vonat végső beállításait és megtörténhessen a szerelvény biztosító- és jelzőberendezéseinek olasz vasúti irányítórendszerhez történő igazítása, majd pedig azok engedélyeztetése.

A budapesti metrószerelvényeket is gyártó Alstom Transport gyáraiban közben a terveknek megfelelően halad a további 24 nagyon nagy sebességű AGV szerelvény gyártása. Az első AGV szuperexpressz, amely a leggyorsabb vonat lesz az európai kontinensen, várhatóan 2011 második félévében áll majd forgalomba.


 
Az olasz Nuovo Trasporto Viaggiatori vasúttársaság (NTV) 2008 januárban kötött szerződést az Alstom Transport-tal 25 újgenerációs, nagyon nagysebességű AGV szerelvény megtervezésére és legyártására, összesen 650 millió euró értékben. A megbízás keretében, amely tartalmaz további 10 szerelvényre vonatkozó opciót is, 30 éven át az Alstom szakemberei végzik majd az új vonatok karbantartását is, amely költsége azonban nem része a szerződés összegének.

Az AGV-nek nincs mozdonya, mivel a tervezőmérnökök az állandó mágneses szinkronmotorokat magukra a forgóvázakra, azaz közvetlenül a kerekekre szerelték. Ezzel a megoldással tovább csökkent a szerelvények súlya, nagyobb lett az utastér, egyenletesebb lett a meghajtás, és javult az erőátviteli rendszer teljesítménye is. Az Alstom Transport ezen műszaki megoldása akár 360 km/órás utazósebességet is lehetővé tesz az AGV számára és meghatározó szerepet játszik a szuperexpressz teljesítményében. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.