A Google tőle szokatlan módon plakátokon és újságokban kezdte reklámozni a Chrome böngészőt. A társaság így készül arra a változásra, amelynek nyomán március közepétől az európai Windows-felhasználók az EU versenyhatóságának döntése alapján szabadon választhatják meg, melyik böngészőt használják, vagyis ezzel újabb front nyílik a böngészőháborúban. A Google szóvivője ezzel kapcsolatban annyit mondott: a mostani kampány a böngészők általános szerepét hivatott hangsúlyozni, a cég ugyanis úgy véli, ez a program a számítógép legfontosabb része.
A célcsoport London, Amszterdam és Párizs utcáin, metróállomásain, valamint a helyi újságokban találkozhat a Google hirdetéseivel. Mindez egyrészt azt jelzi, hogy a keresőóriás készül a böngészők közötti harcra, másrészt, hogy egyre szívesebben lép ki a hagyományos média területére a tőle megszokott internetes reklám helyett.
A Google a kampánnyal jócskán változtathat a kialakult erőviszonyokon. A Microsoft Internet Explorerének részesedése 62,2 százalék volt az év első hónapjában, a Mozilla Firefox 24,4 százalékon állt. A NetMarketShare adatai szerint a Google Chrome januárban már a globális piac 5,2 százalékát tudhatta a magáénak – az előző havi 4,6 százalék után –, noha a cég ennek elérését csak az őszre tervezte. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.