Az elsőként a MÁV személyszállító cégének az elővárosi forgalomban az egyik legtöbb munkát adó Szob–Vác–Budapest vonalon számolgatott a Népszabadság. A MÁV-Start statisztikái szerint ezen a vonalon tavaly több mint kilencmillióan szálltak vonatra. Ami elsősorban a reggeli és a délutáni órákban látszik is a szerelvényeken: a Nyugati pályaudvarról induló, vagy oda érkező járatok nem üres vagonokkal közlekednek.
A menetrend szerint 42 perces utazásért a másodosztályra teljes árú jegyet váltók 640 forintot fizetnek a vasúti pénztáraknál. Cserébe nem jelenthet gondot, ha az utasnak időre, mondjuk reggel kilenc órára kell a fővárosba, vagy Vácra érkeznie – a vonatok ütemes menetrend szerint közlekednek.
Válogathat a járatok között az is, aki kilencórás budapesti, vagy váci találkozójára inkább busszal menne. Reggel nyolc és kilenc között a Volán öt járata érkezik a fővárosba Vácról, és kettő a Duna-kanyarban fekvő püspöki székhelyre Budapestről A buszok menetideje papírforma szerint 40 perc és egy óra 18 perc között változhat – útvonaltól, az érintett megállók számától, és a forgalomtól függően. Az egy útra szóló jegy 550 forintba kerül.
A legköltségesebb megoldást az választja, aki személygépkocsival kel útra Budapest és Vác között. Egy átlagos fogyasztású 1300 köbcentiméteres autó a 42-43 kilométeres úton 2–2,5 liter benzint, azaz 750–800 forintot füstöl el. Többet egy vonat-, vagy buszjegy áránál. Mindezért cserébe a menetidőmegtakarítás sem látszik jelentősnek: átlagos forgalomban kényelmesen autózva 35 perc alatt lehet Budapest közepéről Vácra, vagy onnan visszaérni.
A közösségi közlekedés előnyét jelentő viszonylagos olcsóság azonban azonnal semmivé foszlik, ha az autós nem egyedül kel útra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.