BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akcióznak az utazási irodák: akár 30 százalékos kedvezmény

Alaposan átformálta a magyarok utazási szokásait a válság – a megváltozott helyzethez az utaztatók is kénytelenek (voltak) alkalmazkodni.

A Világgazdaság a vezető hazai utazási irodákat kérdezte arról, hogy miként hangolták újra stratégiájukat, alakították át gazdálkodásukat. Általános tapasztalat a cégek körében, hogy a rövidebb és olcsóbb utak iránt erősödött a kereslet, a legnépszerűbb desztinációk pedig a közeli nyaralóhelyek lettek; az idei szezont az árérzékenység jellemzi – vázolták fel az alapvető trendeket a piaci szereplők.

Az irodák válasza ennek megfelelően az akciók előtérbe helyezése (az előfoglalásra például akár 30 százalékos kedvezmény is kapható), valamint a kínálat átalakítása. Ami a gazdálkodást illeti, a rugalmasság a jelszó.

A cégek az eddigi fix helyett rugalmas gazdálkodási kereteket alkalmaznak: költségeik, beruházásaik egy részét a bevételek realizálódásához igazítják. Rugalmas szerződéseket kötnek a külföldi partnereikkel is, amelyeken menet közben is lehet korrigálni a kereslet függvényében. Adott esetben például a lekötött kapacitások egy részét kötbérmentesen is fel lehet mondani, ez kiszámíthatatlan kereslet mellett óriási előny tud lenni egy utaztató számára.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.