Az asztali gépek piacán ugyanakkor folytatódott a lejtmenet, a tavalyi közel 41 ezer darab után az idei első negyedévben kevesebb mint 30 ezer jelent meg a hazai kínálatban. Ez utóbbi egyben jelzi a vállalati beruházások elmaradását is, hiszen ebből a szegmensből az utóbbi egy-két évben egyértelműen kivonultak az otthoni felhasználók, akik ma már csak hordozható PC-ket vásárolnak.
Az első negyedévben a márkák kínálatában már erőteljesen megjelent a hazai piacról korábban hiányzó Samsung. A tényleges eladási mutatói azonban inkább az év további részében jelenhetnek meg markánsabban, vélhetően valamelyik másik márka rovására – mondta Fauszt Gábor.
Ami az árakat illeti, itt is trendváltásra lehet felkészülni, az elmúlt években megszokott folyamatos áreróziót drágulás válthatja fel – hangsúlyozta az elemző. Ennek oka egyfelől a forint-euró-dollár árfolyam nagyobb mértékű ingadozásában keresendő, másfelől abban, hogy az új generációs processzorokat már magasabb áron szerezhetik be a gyártók, illetve abban is, hogy helyenként súlyos részegységhiánnyal küszködnek, nincs elég kijelző, akkumulátor és memória.
Az értékesítésben folyamatosan törnek előre a távközlési szolgáltatók a mobilinternet mellé eladott notebookokkal, szerepük a teljes hazai eladásban megközelíti az 5 százalékot. A nagy kereskedelmi láncok viszont visszaszorulóban vannak, előtérbe kerültek az online értékesítők.
Úgy látja azonban a szakember, hogy a gazdasági élénkülés az információtechnológiai piacon várhatóan néhány hónapos késéssel érezteti majd a hatását.
Úgy látja azonban a szakember, hogy a gazdasági élénkülés az információtechnológiai piacon várhatóan néhány hónapos késéssel érezteti majd a hatását. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.