BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre többen fizetnek elő digitális tévére

Az első negyedévben 69 ezer fővel, 1,21 millióra nőtt a digitális televízióra előfizetők száma a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában, miután egyedül márciusban 32 ezren fizettek elő a szolgáltatásra – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. A digitális földfelszíni sugárzású műsorok jelenleg az ország több mint 88 százalékán foghatók, az év végére a lefedettség 94 százalékra emelkedik.

Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 48,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a februári 47,2 és a 2009. decemberi 45,8 százalék után. A digitális előfizetéseken belül 2010 márciusában 421 ezerről 435 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 757 ezerről 776 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevőké. Az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a februári 16,9-ről 17,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése a februári 30,3-ről az első negyedév végére 30,9 százalékra emelkedett, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 52,8 -ről 51,8 százalékra csökkent.

A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.