„Az elsődleges kommunikációs hozzáférés leállása, meghibásodása esetén sok kis- és középvállalkozás (kkv) számára a tartalék mobilútvonal kiépítése lehet az egyik legbiztonságosabb megoldás az üzletmenet zavartalan folytatására” – mondta lapunknak a Magyar Telekom vállalati szolgáltatások üzletágának szenior termékmenedzsere. Megyes István arra emlékeztetett, hogy a távközlési szolgáltató hibáján kívül is megszakadhat egy cég adatkommunikációs kapcsolata, például amikor munkagépek vágják át a kábelt, esetleg beázik. Ilyen esetben egy webes felületen online áruházat működtető cég nem tudja fogadni az árajánlatokat, megrendeléseket. Egy hoszszabb leállás esetén a fuvarozó cégek nem tudnak licitálni az áruszállításra, a kereskedelmi egységekben a vásárlók nem tudják használni a bankkártyájukat. Fennakadások történhetnek az interneten keresztüli könyveléseknél, a pénzügyi átutalásoknál, az elektronikus bevallások beküldésénél, a telephelyek közötti zárt magánhálózati kapcsolat megszakad. Az imént említett példák bizonyítják, hogy ma már a cégek zömének életbe vágó a folyamatos adatforgalom biztosítása. „Az adatkommunikáció szünetelése esetén a vállalkozásokat pénzügyi és presztízsveszteség érheti, s ez csökkentheti versenyképességüket” – hangoztatta Megyes István. Összehasonlításképpen felhívta a figyelmet arra, hogy míg Magyarországon már minden harmadik ember köt életbiztosítást, illetve a lakások 72 százalékára van lakásbiztosítás, addig az üzleti életben a cégek sajnos nem biztosítják ilyen mértékben adatkommunikációjukat és ezzel a folyamatos üzletmenetüket.
Ennek fenntartására ma már több megoldás is létezik. A bérelt vonalat használó ügyfelek részére egy újabb rézvezeték vagy optikai szál is behúzható, de nem mindig garantálható az eltérő nyomvonalon történő kiépítés. A vezetékek megrongálódása így továbbra is fennállhat. „Ezek a módszerek nagyon költségesek, közel ugyanannyiba kerülhetnek, mint az elsődleges hozzáférés, és több hónapig tarthat az engedélyeztetés is” – mondta Megyes István.
A T-Systems új, mobil backup nevű szolgáltatása a vezetékes megoldások mellett egy teljesen más, a mobiltechnológián alapuló megoldást nyújt. Ez esetben az ügyfél telephelyén működő helyi hálózatot irányító routerben (útválasztóban) egy SIM kártya üzemel. Ennek segítségével a vezetékes kapcsolat leállása esetén az adatkommunikáció automatikusan átterelődik a mobilhálózatra. Amint az elsődleges vezetékes összeköttetés újra működőképessé válik, a rendszer – szintén automatikusan – mintegy öt másodpercen belül visszaáll. A mobil backup szolgáltatás díja a vezetékes tartalék megoldásokhoz képest kedvezőbb, listaáron havi 20 ezer forint, forgalmi díj nélkül. Ezzel az előre tervezhető, alacsony költséggel az ügyfél megváltja üzletmenetének folytonosságát.
A tartalék útvonal műszaki megvalósítását érdemes a cég profiljához igazítani. „A mobil backup azoknak a vállalkozásoknak javasolt, amelyeknek fontos a folyamatos és költséghatékony adatkommunikáció, magas szolgáltatásbiztonságot várnak el, vagy ha a földrajzi adottságok miatt nem lehetséges egy másik nyomvonalon vezetékes tartalék útvonal kiépítése” – hangoztatta a Magyar Telekom szakembere. Jelenleg ezt a komplex szolgáltatást a magyar piacon kizárólag a T-Systems képes nyújtani. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.