Ezen a piacon is különbséget tesz a felmérés a ténylegesen aktív, vagyis a szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő, illetve az ennél ritkábban mobilnetező ügyfelek között. Az előbbit figyelembe véve sem állunk rosszul, ezen előfizetések száma 786 ezer, és egy hónap alatt közel annyit – 13 ezret – emelkedett, mint a teljes mutató. A hazai mobilnetezők azonban még nem tartoznak a „nehézsúlyú” európai felhasználók közé, a felmérés szerint májusban is nagyjából ugyanannyi adatot forgalmaztak a hazai mobilhálózatokon, mint egy hónappal korábban.
Márpedig a mobilszolgáltatók szerte a világon egyre inkább szembesülnek azzal a ténnyel, hogy az ügyfelekre jutó adatforgalom nagyobb ütemben növekszik, mint az általuk ezért fizetett díjak. Pedig az operátorok a mobilinternetet még jó ideig igazi prémium szolgáltatásnak tervezték, amelyen jóval többet lehet keresni, mint a hangszolgáltatáson. A verseny azonban ma már ezen a területen is komoly tarifaháborúba hajtja a cégeket. Ez jellemző a hazai mobilszolgáltatókra is, amelyek ráadásul egyes területeken még a hagyományos vezetékes internetnek is versenyt kívánnak támasztani.
Miközben a mobilnetes bevételek nem növekednek az adatforgalommal arányosan, a hálózatok bővítése, korszerűsítése iránti ügyféligény annál jobban. Különösen azt követően jött meg az előfizetők étvágya, hogy a piacon egyre nagyobb választékban jelennek meg az okos telefonok. Igaz, ezekre a sokat tudó készülékekre akár többletszolgáltatásokat is építhetnek.
A szolgáltatók a válság óta viszont egyre óvatosabbak, takarékoskodnak a fejlesztésekkel, vagy keresik az olcsóbb megoldásokat, idesorolható egyebek mellett a hálózatok megosztása, közös hálózatok építése. Az előbbire példa a Vodafone és az Orange megállapodása. Idesorolható a Deutsche Telekom és a France Télécom egyezsége, amely szerint egy közös cégbe szervezték mindkettejük nagy-britanniai szolgáltatását. A spanyol Telefónica és a Vodafone pedig több európai országban is közösen építi az infrastruktúrát, ezzel több százmillió eurót tudnak majd megtakarítani.
A nagyobb mobilcégek már jó ideje keresik az életképes üzleti modelleket a forgalom és a bevétel ellentétes irányú mozgásának a megállítására. Ezt elérhetik a díjcsomagokban foglalt adatátviteli limitek alkalmazásával, de előremutatóbbnak vélik a használatarányos tarifák alkalmazását.
Európa az, ahol a mobiloperátorok többet költenek az idén hálózatra – derül ki az iSuppli Corp. legutóbbi elemzéséből.
Ennek a mértéke is azonban meglehetősen visszafogott, a felmérés szerint legfeljebb 10,74 milliárd dollárra rúghat, ez alig 3,7 százalékos növekedést jelentene a múlt évihez képest. Ugyanakkor még ennek a minimális mértéknek is örülni kell, hiszen tavaly közel 20 százalékkal kevesebb megrendelést kaptak a hálózatiesz-köz-szállítók, a válság következményei jelentős mértékben megcsapolták a fejlesztési forrásokat is.
Az idén Európán kívül legfeljebb a Közel-Keleten és Afrikában nő meg a szolgáltatók infrastruktúra-beruházási kedve, Ame-
rikában és az ázsiai térségben továbbra is spórolnak a cégek.
Európa az, ahol a mobiloperátorok többet költenek az idén hálózatra – derül ki az iSuppli Corp. legutóbbi elemzéséből.
Ennek a mértéke is azonban meglehetősen visszafogott, a felmérés szerint legfeljebb 10,74 milliárd dollárra rúghat, ez alig 3,7 százalékos növekedést jelentene a múlt évihez képest. Ugyanakkor még ennek a minimális mértéknek is örülni kell, hiszen tavaly közel 20 százalékkal kevesebb megrendelést kaptak a hálózatiesz-köz-szállítók, a válság következményei jelentős mértékben megcsapolták a fejlesztési forrásokat is.
Az idén Európán kívül legfeljebb a Közel-Keleten és Afrikában nő meg a szolgáltatók infrastruktúra-beruházási kedve, Ame-
rikában és az ázsiai térségben továbbra is spórolnak a cégek.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.