A szerdai debreceni és a tegnapi budapesti rendezvénnyel befejeződött a Magyar Turizmus (MT) Zrt. által elindított regionális turisztikai konzultációsorozat, amelyen a turizmus állami irányításának képviselői és a marketingszervezet vezetői ismertették a jövőt érintő szakmai elképzeléseiket.
Az előadásokon elhangzott: 2011-ben a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében az alapvető változást a stratégiai marketingkommunikáció megjelenése hozza. Az eddigi taktikai, jellemzően tájékoztatásra szorítkozó marketingkommunikáció mellett a stratégiai kommunikáció külföldön márkakommunikáció, belföldön szemléletformáló kampányok formájában jelenik meg. Mivel a hosszú távú turizmusfejlesztési stratégia az egészségipart, illetve az egészségturizmust helyezte középpontba, ennek megfelelően az új turisztikai országpozíció a víz koncepciója köré épül. Változás, hogy az eddigi gyakorlattal szakítva témaévek helyett a társaság hosszú távon elidegeníthetetlen turisztikai márkapozíciót akar kialakítani.
Az MT Zrt. üzleti célja 2011-ben, hogy a belföldi vendégéjszakák száma egy, a külföldi vendégéjszakáké két, a konferenciaturizmus forgalma pedig öt százalékkal nőjön az előző évhez képest. Az MT Zrt. figyelmet fordít az ország 2011-es EU-elnökségéhez kapcsolódó turisztikai márkaépítés lehetőségeire. Az üzleti célok eléréséért az MT Zrt. a meghatározott feladatokhoz igazítja szervezeti struktúráját, ennek megfelelően mind a belföldi, mind a külpiaci hálózat működését áttekinti és felülvizsgálja. A külképviselői hálózat feladata elsősorban a szakmai partnerekkel történő kapcsolattartás, szakmai programok koordinálása, az értékesítésösztönzés elősegítése, így a képviseletek munkája e tevékenységekhez igazodva átalakul, és ez a költségek racionalizálását is maga után vonja. NM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.