BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellendülőben a hivatásturizmus

Idegenforgalom. Az idei év első kilenc hónapjában összesen 235 nemzetközi konferenciát rendeztek Magyarországon, ez 40 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Irodájának felméréséből. A konferenciákon összesen több mint 60 ezer fő vett részt. Január és szeptember között összesen 1032 napnyi nemzetközi konferencia zajlott Magyarországon, ezek átlagosan 4,4 napig tartottak.

A résztvevők 83,2 százaléka külföldről, 16,8 százalékuk Magyarországról érkezett, a rendezvények kétharmadán volt jelen magyar résztvevő. Egy-egy nemzetközi konverencián átlagosan 12 ország képviseltette magát. Egyenletes növekedés tapasztalható a részt vevő nemzetek átlagos számában is, amely az elmúlt negyedévhez képest 16 százalékkal nőtt.

A korábbi évek tendenciáját követve 2010 első kilenc hónapjában is Budapesten rendezték meg a legtöbb nemzetközi konferenciát (74,5 százalék). A fővárost Sopron (6 százalék) és Pécs (4,3) követi, de szerveztek nemzetközi rendezvényeket valamennyi ismert „konferenciatelepülésen” is, például Debrecenben, Szegeden, Székesfehérváron, a Balaton partján és Veszprémben. Az említett települések mellett minden negyedévben megjelentek új helyszínek is: az utolsó három hónapban Herceghalom, Dobogókő, Piliscsaba, Fehérvárcsurgó és Velence is otthont adott egy-egy konferenciának, erősítve ezzel azt a tendenciát, hogy egyre nagyobb arányban és egyre szívesebben visznek vidékre a szervezők jelentős, nemzetközi rendezvényeket.

A Magyarországon zajlott nemzetközi konferenciák megrendelőinek nemzetiségi vizsgálatából kitűnik, továbbra is a magyar megrendelők állnak az élen, arányuk az elmúlt három hónapban további 10 százalékkal emelkedett, őket a belga, német, francia, brit és osztrák megrendelések követik. NM

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.