A konnektorról tölthető személygépkocsik (New Energy Vehicle, NEV) világelső gyártója, a BYD is részt vesz az október 14-én kezdődő Párizsi Autószalonon. A Szegeden óriásgyárat építő kínai vállalat kimondott célja a párizsi Porte de Versailles-ban, hogy egyrészt tovább erősítse elkötelezettségét, másrészt bővítse és megszilárdítsa jelenlétét Európa, valamint a világ egyik legfontosabb és legnagyobb piacán.
És erre most minden lehetősége megvan, mert a francia újautó-piacnál Európában csak a német teljesített rosszabbul augusztusban, miután Németországban 27,8, Franciaországban pedig 24,3 százalékkal zuhant az értékesítési volumen.
A BYD a franciaországi eseményen a nagyközönség elé tárja a létező modellpalettája mellett a kontinensre érkező új termékét, illetve a luxuskategóriába tartozó technológiai zászlóshajóját, a YangWang U8-at.
A kínai gyártó az európai megjelenése óta egyébként összesen hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be:
Lapunk már korábban beszámolt a BYD YangWang U8 óriás terepjárójáról, melynek négy kerekét külön villanymotor hajtja, ezáltal a tapadás és a nyomatékátvitel minden helyzetben pontosan kézben tartható rendkívül rövid reakcióidőkkel. A négy villanymotor teljesen független szabályozása a kormányzási jellemzőket is alapjaiban átalakítja: a jobb és bal oldali hajtás akár ellentétes irányban is járatható, így – a harckocsikhoz hasonlóan – egy helyben is képes megfordulni.
Az 5319 milliméter hosszú, 2050 milliméter széles és 1930 milliméter magas, mintegy nettó 3,5 tonnás autót 1197 lóerővel látták el, így nem meglepő, hogy a YangWang U8 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét pedig elektronikusan 200 kilométer per órára szabályozták – írja a Totalcar, hozzátéve: amellett, hogy
képes tank módjára egy helyben megfordulni, még úszni is tud
– körülbelül fél óráig.
A rendszer része egy 2 literes turbós benzines erőforrás is, amely a hajtásban nem vesz részt, hanem a generátor szerepét bízták rá a 49,05 kilowattóra teljesítményű akkumulátor töltésénél.
A YangWang U8 kezdőára több mint 150 ezer dollár (körülbelül 53,40 millió forint).
A 90. Párizsi Autószalonon többek között az Alfa Romeo, Alpine, Audi, BMW, Cadillac, Dacia, Ford, Kia, Skoda és a Volkswagen is jelen lesz, a kínai márkákat pedig a már említett BYD mellett a GAC, a Seres, a Skywell és az XPeng képviseli, még a haszonjárműveket készítő Maxus és az Iveco is kiállít. A legnagyobb számban a hazai pályán mozgó Stellantis csoport vonul fel.
A BYD Magyarország nemrégiben műszaki képzést szervezett a Fővárosi és a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzoltói számára, hogy megismerjék a kínai elektromos autók műszaki felépítését, különös tekintettel a nagyfeszültségű rendszerekre. Az ázsiai vállalat Blade nevű akkumulátorát ráadásul szigorú laboratóriumi teszteknek vetették alá: átszúrták, összetörték, meghajlították, túltöltötték és egy kemencében hevítették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.