BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Katasztrófahelyzet : Megnézheted magad! – üzente Szócska Miklós

Népegészségügyi katasztrófahelyzet van az országban, ennek ellenére keveset beszélünk arról, hogy a polgárok saját maguk is tehetnek az egészségükért. Ezt kívánja pótolni a Megnézheted magad!”címmel ma elindított népegészségügyi kampány.

Az egészség megőrzése, az egészségtudatosság ösztönzése a célja a ma útjára indítot kampánynak - mondta a kormányszóvivői tájékoztatón Szócska Miklós, az egészségügyért felelős államtitkár. A kezdeményezéssel tükröt szeretnének tartani az emberek elé, üzenve, hogy rajtuk is múlik az egészségügy és a saját egészségük megmentése.

A  szembesítéssel párhuzamosan rendbe kívánják tenni a népegészségügyi intézményeket, húsvét után pedig a szűrőprogramokkal kapcsolatos bejelentésekre készül az államtitkár.
Döbbenetes a méhnyak- és az emlőrák hihetetlenül alacsony átszűrtsége: méhnyak ráknál átlagosan alig éri el az 5 százalékot, az emlőráknál ez az arány 30-40 százalék a rizikó csoportba tartozók körében. Finnországban egy évben 5 nő hal meg méhnyak rákban, Magyarországon több mint négyszázan esnek áldozatul egy olyan betegségnek, amit szűréssel meg lehetne előzni.

Hazánkban a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos, vagy elhízott, amely idős korra a nőknél 83, a férfiaknál 76 százalékra nő. Az uniós tagállamok között a nők elhízását tekintve az első helyen állunk. A megbetegedési és halálozási statisztikák élén a táplálkozással összefüggő szív-érrendszeri és daganatos megbetegedések állnak. A magas vérnyomás ma 2,5 millió embert érint hazánkban. Megfelelő életvitellel és az időben történő szűrővizsgálatokkal a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás több mint egyharmaddal, a daganatos megbetegedések aránya pedig 30 százalékkal csökkenthető lenne.

Az államtitkárság a kezdeményezéssel az egészségtudatos táplálkozás fontosságára, a túlzott só-, cukor- és zsírbevitel káros hatásaira hívja fel a figyelmet. A kampány arcai a kereskedelmi csatornák ismert személyiségei, a program partnere pedig az origo.hu és az iwiw közösségi oldal. Az iwiw.hu/megnezhetedmagad  aloldalon regisztráltak fotót tölthetnek fel magukról, és a tesztet kitöltve szembesülhetnek saját arcukkal, amint az a helytelen táplálkozás hatására eltorzul, felpuffad. Az ágazat a kezdeményezéssel bízik abban, hogy a látogatókat ez kellően ösztönzi majd arra, hogy változtassanak eddigi életmódjukon.
Az országos lefedettségű kereskedelmi csatornák mellett eddig már 30 vidéki tv és 26 rádió is jelezte, hogy ingyenesen sugározná az első interaktív népegészségügyi kampány spotját.
 

 
 
 
 
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.