BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Okosabb a Budapest Kártya

A „turistabérlet” lesz az idegenforgalmi kommunikáció lelke

Áprilistól megújul a Budapest Kártya, azaz a főváros „turistabérlete”, amely az ingyenes tömegközlekedés mellett több mint százötven kedvezményt kínál a vendégeknek különböző turisztikai szolgáltatóknál, múzeumokban, fürdőkben, vendéglátóhelyeken. A kártya ára 48 órára 6300, 72 órára 7500 forint. A főváros turisztikai marketingszervezete, a BTSZK Nonprofit Kft. pénteken közös gondolkodásra hívta a budapesti vendéglátósokat, hogy a megújuló városkártya ténylegesen olyan eszközzé váljon, amely valós vendégforgalmat s jelentős többletbevételt generál a benne részt vevő szolgáltatók számára.

Molnár József, a BTSZK ügyvezetője hangsúlyozta, a most csatlakozó szolgáltatók nemcsak egy jól használható, turistabarát termékcsomag részesei lehetnek, de a BTSZK olyan promóciós hátteret biztosít számukra, amely nem csupán a kártyát megvásárló turistákat, de valamennyi Budapest iránt érdeklődő és a városba érkező vendéget elér. A Budapest Kártya eddig 70 ezer példányszámban megjelenő kiadványát ugyanis a másfél millió darabos Budapest Guide váltja fel, amelyben a kártyához csatlakozó szolgáltatók kiemelt megjelenést élveznek. A marketingszervezet az átlagban napi ötezer oldalletöltést számláló weboldalán, továbbá a Magyar Turizmus Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodása eredményeként az országos kiadványokban és a külképviselői hálózaton keresztül gyakorlatilag minden potenciális turistát elér. Az értékesítési hálózat is jelentős fejlesztés előtt áll, hiszen a BTSZK áprilistól lényegesen nagyobb hangsúlyt helyez a kártya online értékesítésére, továbbá erősíti a városban azokat az értékesítési pontokat, ahonnan a legnagyobb potenciális forgalom várható.

A BTSZK ügyvezetője kiemelte, hogy a most csatlakozó vállalkozók egyúttal a júniusban megalakuló TDM- (turisztikai desztinációmenedzsmenti) rendszer haszonélvezői is lesznek, hiszen a TDM központi eleme is a Budapest Kártya lesz, és a BTSZK valamennyi kommunikációja a kártyára irányul a jövőben. A fővárosi marketingszervezet vezetője már az idén jelentős, a Budapest Kártyával kapcsolatos forgalomnövekedésre számít. VG

GPS-es magyar városnéző program mobiltelefonra

Három éven belül egymillió előfizetőt szeretne elérni és a mobil utazási piac kiemelkedő szereplőjévé akar válni a magyar GPS City Guide Kft. a Pocket Guide elnevezésű alkalmazásával, amely mobilon elérhető GPS-alapú „hangséta-szolgáltatást” kínál. Rétai Martin, a társaság alapítója és ügyvezetője a távirati irodának elmondta: jelenleg hat, de márciusra már 17 európai városban lesznek elérhetők a különböző hosszúságú és tematikájú túrák.

A GPS-pozíció alapján az alkalmazás hangnavigációval végigvezet a kiválasztott túrán, és a látványosságok megközelítésekor automatikusan hallhatóvá válik az információ. A projekt 2009-ben indult, 2010 második felében a Finext Startup kockázati tőkealappal egy 1,5 millió eurós befektetésről írtak alá megállapodást. Az alkalmazás az iPhone-on és a Nokia okostelefonjain működik, de áprilistól androidos operációs rendszer alatt is használható lesz.

Az iphone-os alkalmazást eddig több mint 30 ezren töltötték le. A következő egy évben a Pocket Guide a magyarországi és nemzetközi terjeszkedésre, főleg az európai piac meghódítására koncentrál.

A GPS-pozíció alapján az alkalmazás hangnavigációval végigvezet a kiválasztott túrán, és a látványosságok megközelítésekor automatikusan hallhatóvá válik az információ. A projekt 2009-ben indult, 2010 második felében a Finext Startup kockázati tőkealappal egy 1,5 millió eurós befektetésről írtak alá megállapodást. Az alkalmazás az iPhone-on és a Nokia okostelefonjain működik, de áprilistól androidos operációs rendszer alatt is használható lesz.

Az iphone-os alkalmazást eddig több mint 30 ezren töltötték le. A következő egy évben a Pocket Guide a magyarországi és nemzetközi terjeszkedésre, főleg az európai piac meghódítására koncentrál.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.