A Siemens új töltőoszlopot vezetett be az európai piacra, amelyről a villamos hajtású autókban használt akkumulátorok a korábbi modellhez képest kétszeres teljesítménnyel tölthetők. Ezzel a töltési idő a felére, azaz egy órára csökken. A töltés különféle teljesítményekkel is lehetséges. A leggyorsabb üzemmódban a járművet 32 amperes háromfázisú váltóárammal táplálja, ez 22 kW teljesítménynek felel meg. Az elektromos autókat lehet 20 amperről is tölteni, egy vagy akár három fázisról is. A töltőoszlop a töltőkábelen át kommunikál a járművel, hogy az milyen töltési üzemmódot kér. A rendszer alkalmas a villamos meghajtású kétkerekű töltésére is.
Hogy a töltés ugyanolyan egyszerű legyen, mint a hagyományos benzin- vagy gázolajtankolás, a töltőoszlopot képernyővel szerelték fel, amely a folyamat végéig irányítja a felhasználót. Az oszlop világítása már messziről láthatóan jelzi, hogy az éppen szabad vagy foglalt. Érintés és vezeték nélküli RFID-szabvány szerinti rendszer segítségével lehet a töltéshez és az azt követő elszámoláshoz bejelentkezni. Hálózati kapcsolatokon keresztül az oszlop összeköthető egy irányító központtal, így alkalmas távfelügyeletre és távkarbantartásra is. A távvezérelhető töltési üzemmód révén az oszlopot intelligens hálózatban is lehet használni. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.