BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa élén a hazai hotelek

A hotelek ár/érték aránya alapján Magyarország Európa negyedik legjobb országának számít, legalábbis a hotel.info online szállodafoglalási rendszer legfrissebb felmérése szerint. A mostani vizsgálat Európa harminc legnagyobb lélekszámú országa több mint egymillió 2-5 csillagos szállodájának vendégek általi értékeléseit összesítette és vetette össze.

Különösen Európa keleti és déli országaiban számolnak be a szállodai vendégek jó ár/érték arányról. Bulgáriának 7,61 ponttal sikerült megelőznie Lengyelországot, Csehországot és Magyarországot. Utóbbiak magas besorolása nem meglepő, hiszen az egész világ nagyvárosainak összehasonlításában Prága, Varsó az első öt helyezett között található, Budapest a hatodik a rangsorban (VG, február 24.).

Az Ibériai-félszigeten fekvő országok, Portugália és Spanyolország szállodatulajdonosai a hetedik és nyolcadik helyezést érték el, míg Ausztria a 7,28 pontjával még a top 20 felső részében található. Ugyanúgy Németország, amely szintén Európa legkedveltebb üdülőországai közé tartozik.

Amíg általánosságban Törökországot ár/érték arányban több más felmérés szerint egészen jó úti célnak tartják a turisták, a török szállodatulajdonosok vendégei az ottani szolgáltatásokkal és a kért árral már kevésbé voltak megelégedve. A hotel.info vendégeinek véleménye alapján az ország a 16. helyre került az európai rangsorban. Görögország 6,79 pontjával a sereghajtók közé tartozik, a top 20-as listát a svájci és a francia szállodaipar zárja, ez valószínűleg inkább a nagyon magas árak és nem a szolgáltatások színvonala miatt van így. Még elégedetlenebbek voltak a kínált szolgáltatás és a kért ár viszonyával a skandináviai szállodák vendégei: míg Finnország 6,62 ponttal még elérte a 18. helyezést, Svédország, Norvégia és Dánia már be sem került a húszas listába.

A világszerte több mint 210 ezer hotelben foglalási lehetőséget nyújtó portál a rendszert használó ügyfelek értékelését vette alapul a rangsor összeállításánál. A vendégek a szállodából való távozásukkor tízpontos skálán értékelhetik a hotelt, több kritérium alapján. N. M.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.