BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

ITB: világvásár magyarokkal

Idegenforgalom. Zsolnay ivókút, kürtőskalács, badacsonyi borok, népviseletbe öltözött hoszteszek, erőművészek: figyelemfelkeltő, 308 négyzetméteres nemzeti standdal vesz részt Magyarország a tegnap nyílt és vasárnapig tartó, az idén 45. alkalommal megrendezett berlini Internationale Tourismus Börsén (ITB), a világ egyik legnagyobb turisztikai vásárán. A nemzetközi rendezvényen 188 ország több mint 11 ezer kiállítója mutatja be kínálatát.

A magyar standon a szervező Magyar Turizmus (MT) Zrt. mellett 27 társkiállító képviseli a hazai kínálatot, az installáció az egészségturizmust állítja középpontba. Tovább erősíti a magyar jelenlétet, hogy az ITB hivatalos megnyitója előtt, március 8-án Magyarország is lehetőséget kapott a vásár és annak díszvendége, Lengyelország mellett arra, hogy sajtótájékoztatóját már a kiállítás előtti napon megtartsa. A rendezvényen több mint száz külföldi újságíró ismerhette meg hazánk gazdasági és turisztikai aktualitásait.

A rendezvény ideje alatt a magyar turizmus állami irányításának képviselői s az MT Zrt. vezetői és munkatársai az ITB keretében tárgyalásokat folytatnak a turisztikai szakma – például a PA Touristik, Lastminute, TUI, Dertour, Expedia, ADAC, REWE Touristik – és a média más meghatározó képviselőivel is. A magyar szakemberek az újságírókat is folyamatosan tájékoztatják Magyarország turisztikai kínálatáról: a magyar standon interjút készít többek között a ReihnMain TV stábja és a Touristik Aktuell újságírója is. A tour operátorok már a kiállítás első napján rendkívül kedvező tapasztalatokról számoltak be, és a foglalások tekintetében ez évre két számjegyű növekedést jeleztek előre hazánk vonatkozásában.

Ma egészségturisztikai sajtókonferenciát is rendeznek az ITB-n, amelyen Magyarország is bemutatkozási lehetőséget kap. A 2010-ben a Legjobb Spa díjat (Best Destination Spa) elnyert sárvári Spirit Hotel Thermal Spa szálloda igazgatója a megújuló turisztikai kínálatot ismerteti, az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője pedig hazánk ilyen jellegű gazdag lehetőségeit és eddigi eredményeit mutatja be. Ezt követően a magyar fogászati turizmus keresletéről kapnak tájékoztatást az újságírók. Szintén ma tartják meg az ITB Duna Konferenciát, amelyet Magyarország soros EU-elnökségének tiszteletére rendeznek. Az esemény célja a Duna mint turisztikai vonzerő és kultúrák összekötőjének bemutatása.

Az MT Zrt. az idén a 28 legrangosabb nemzetközi vásáron épített standdal vesz részt, további 15 kiemelt rendezvényen pedig mobil installációval jelenik meg, így összesen 2985 négyzetméteren képviseli és mutatja be Magyarország turisztikai kínálatát 2011-ben. A magyar nemzeti standon a magyarországi utazási ajánlatot kínáló belföldi turisztikai szolgáltatók, szálláshelyek, nonprofit marketingszervezetek, önkormányzatok, Tourinform-irodák, valamint a Magyarország turisztikai ajánlatát a kínálatukban szerepeltető, külföldi szolgáltatók vehetnek részt részvételi díj ellenében. Az előző évekhez képest csökkent a kiállítások száma – 2011-ben kizárólag azokon a vásárokon képviselteti magát a nemzeti turizmusmarketing-szervezet, amely a hazai szolgáltatók körében a legsikeresebbnek bizonyult. n N. M.

Németország a legfőbb küldőpiac

Az ITB házigazdája, Németország továbbra is Magyarország legjelentősebb küldőpiaca. A KSH 2010. évi – előzetes – statisztikai adatai szerint tavaly 514 ezer német vendég érkezett Magyarországra, ők 2,04 millió vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az elmúlt hónapokban megállt a német vendégforgalom-csökkenés, sőt a KSH adatai szerint 2010 utolsó három hónapjában növekedett a német vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.