Idegenforgalom. Zsolnay ivókút, kürtőskalács, badacsonyi borok, népviseletbe öltözött hoszteszek, erőművészek: figyelemfelkeltő, 308 négyzetméteres nemzeti standdal vesz részt Magyarország a tegnap nyílt és vasárnapig tartó, az idén 45. alkalommal megrendezett berlini Internationale Tourismus Börsén (ITB), a világ egyik legnagyobb turisztikai vásárán. A nemzetközi rendezvényen 188 ország több mint 11 ezer kiállítója mutatja be kínálatát.
A magyar standon a szervező Magyar Turizmus (MT) Zrt. mellett 27 társkiállító képviseli a hazai kínálatot, az installáció az egészségturizmust állítja középpontba. Tovább erősíti a magyar jelenlétet, hogy az ITB hivatalos megnyitója előtt, március 8-án Magyarország is lehetőséget kapott a vásár és annak díszvendége, Lengyelország mellett arra, hogy sajtótájékoztatóját már a kiállítás előtti napon megtartsa. A rendezvényen több mint száz külföldi újságíró ismerhette meg hazánk gazdasági és turisztikai aktualitásait.
A rendezvény ideje alatt a magyar turizmus állami irányításának képviselői s az MT Zrt. vezetői és munkatársai az ITB keretében tárgyalásokat folytatnak a turisztikai szakma – például a PA Touristik, Lastminute, TUI, Dertour, Expedia, ADAC, REWE Touristik – és a média más meghatározó képviselőivel is. A magyar szakemberek az újságírókat is folyamatosan tájékoztatják Magyarország turisztikai kínálatáról: a magyar standon interjút készít többek között a ReihnMain TV stábja és a Touristik Aktuell újságírója is. A tour operátorok már a kiállítás első napján rendkívül kedvező tapasztalatokról számoltak be, és a foglalások tekintetében ez évre két számjegyű növekedést jeleztek előre hazánk vonatkozásában.
Ma egészségturisztikai sajtókonferenciát is rendeznek az ITB-n, amelyen Magyarország is bemutatkozási lehetőséget kap. A 2010-ben a Legjobb Spa díjat (Best Destination Spa) elnyert sárvári Spirit Hotel Thermal Spa szálloda igazgatója a megújuló turisztikai kínálatot ismerteti, az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője pedig hazánk ilyen jellegű gazdag lehetőségeit és eddigi eredményeit mutatja be. Ezt követően a magyar fogászati turizmus keresletéről kapnak tájékoztatást az újságírók. Szintén ma tartják meg az ITB Duna Konferenciát, amelyet Magyarország soros EU-elnökségének tiszteletére rendeznek. Az esemény célja a Duna mint turisztikai vonzerő és kultúrák összekötőjének bemutatása.
Az MT Zrt. az idén a 28 legrangosabb nemzetközi vásáron épített standdal vesz részt, további 15 kiemelt rendezvényen pedig mobil installációval jelenik meg, így összesen 2985 négyzetméteren képviseli és mutatja be Magyarország turisztikai kínálatát 2011-ben. A magyar nemzeti standon a magyarországi utazási ajánlatot kínáló belföldi turisztikai szolgáltatók, szálláshelyek, nonprofit marketingszervezetek, önkormányzatok, Tourinform-irodák, valamint a Magyarország turisztikai ajánlatát a kínálatukban szerepeltető, külföldi szolgáltatók vehetnek részt részvételi díj ellenében. Az előző évekhez képest csökkent a kiállítások száma – 2011-ben kizárólag azokon a vásárokon képviselteti magát a nemzeti turizmusmarketing-szervezet, amely a hazai szolgáltatók körében a legsikeresebbnek bizonyult. n N. M.
Németország a legfőbb küldőpiac
Az ITB házigazdája, Németország továbbra is Magyarország legjelentősebb küldőpiaca. A KSH 2010. évi – előzetes – statisztikai adatai szerint tavaly 514 ezer német vendég érkezett Magyarországra, ők 2,04 millió vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az elmúlt hónapokban megállt a német vendégforgalom-csökkenés, sőt a KSH adatai szerint 2010 utolsó három hónapjában növekedett a német vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.