Az ügylet nemcsak a DT részvényárfolyamát befolyásolta kedvezően, hanem magyarországi érdekeltségéét, a Magyar Telekomét (MT) is. Nemzetközi elemzők nem vártak ekkora sikert az üzleti teljesítményével évek óta küszködő, a csoporton belül már fekete bárányként számon tartott T-Mobile USA eladásától. Itthon pedig a piac beárazta, hogy a vételárból hátha jut valami az MTelekomnak is. Megkeresésünkre a hazai leánycégnél nem kívánták kommentálni a fejleményeket.
A szerződésben rögzített vételárból a német cég 25 milliárd dollárt kap készpénzben, a fennmaradó 14 milliárd dollár értékben pedig 8 százalékos részesedést szerez az AT&T-ben. A kapott összegből 13 milliárd eurót (18,4 milliárd dollár) adósságainak csökkentésére fordít, így kötelezettségeit 30 százalékkal lefaraghatja. Ebből kívánja finanszírozni további európai terjeszkedését, ahonnan egyébként bevételeinek a 80 százaléka is ered. Ezenfelül jut még belőle németországi széles sávú hálózatának a fejlesztésére is.
A Deutsche Telekom tíz évvel ezelőtt lépett az amerikai piacra, miután akkori elnök-vezérigazgatója, Ron Sommer 28,5 milliárd dollárért megvette az ottani VoiceStream és Powertel szolgáltatót. Az elején még viszonylag jól is ment a tengerentúli üzlet, de az utóbbi négy-öt év már a csökkenő profitról, zsugorodó ügyfélbázisról szólt.
A T-Mobile USA megvétele még a hatóságok jóváhagyására vár, és az ügylet mérete miatt akár egy évet is igénybe vehet – írja a Bloomberg. Az amerikai távközlési hatóság (FCC), valamint a fogyasztóvédő csoportok ugyanis attól tartanak, hogy a megaüzlet csökkenti a versenyt és felfelé hajtja az árakat. Egy washingtoni médiacsoport, a The Free Press egyenesen arra buzdítja a hatóságokat, hogy mondjanak nemet az ügyletre.
A felvásárlással, amellyel az AT&T lekörözi legnagyobb riválisát, a Verizon Wirelesst, egyben a legnagyobb mobilszolgáltatóvá válik az USA-ban. Az EMarketer Inc. piackutató számításai szerint a két társaság együttes piaci részesedése 39 százalék. Az ügylettel az AT&T nemcsak a Verizon Wirelesst körözi le, hanem a rivális kérőt, a Sprintet „a dobogó harmadik fokára utasítja”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.