BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A HTC lekörözte a finn Nokiát

A tajvani HTC tőkepiaci mutatói alapján a világ harmadik legértékesebb mobiltelefon-gyártójává lépett elő, lekörözve a finn Nokiát, amely az eladott készülékek alapján még mindig a világelső – olvasható a Financial Times honlapján. A távol-keleti társaság az érintőképernyős okostelefon-piac átlagon felüli növekedésének és az abban játszott meghatározó szerepének köszönheti a felértékelődést. (Tavaly már közel 25 millió okostelefont adott el a világpiacon, ez nagyjából feleannyi, mint amenynyit a nagy felhajtással kísért iPhone-okból adott el az Apple.)

A tegnapi tőzsdezárás után a HTC részvényeinek értéke 33,8 milliárd dollár volt, a Nokia részvényei viszont a szerdai zárást követően 33,4 milliárd dollárt értek. A helycserére elemzők szerint nemcsak a tajvani gyártó erőteljes nyomulásának köszönhető, hanem annak is tulajdonítható, hogy a Nokia viszont éppen hogy elszalasztotta a lehetőséget az okostelefon-piacon. A Moody’s le is minősítette a Nokia adósbesorolását A2-ről A3-ra, hivatkozva a cég meggyengült piaci pozíciójára és arra a bizonytalanságra, amelyet a microsoftos mobiloperációs rendszerre való átmenet jelent a számára. Ismert, hogy a Nokia új főnöke, Stephen Elop néhány hete bejelentette: a finn gyártó okostelefonjai a jövőben az amerikai szoftveróriás szoftverén alapulnak.

A HTC piaci értékben lehagyta már a Sony Ericssont és az LG Electronicsot is, csak az Apple és a Samsung Electronics előzi meg; igaz, az utóbbiakkal szemben a HTC-nek a mobiltelefon-gyártás az egyetlen profilja, míg az amerikai versenytárs erős szereplő a számítástechnikában is, a dél-koreai rivális portfóliójában pedig még ennél is többféle elektronikai termék található. A HTC-részvények az év eleje óta harmadával nőttek, míg a Nokia papírjai ugyanezen időszak alatt ötödével csökkentek. S. Gy.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.