BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kattintásra a konkurencia

„A top 10-ben az RTL Klub online portfóliója”, „Tarolt A Nagy Duett az interneten” – ilyen hírekkel lepték meg a közönséget az utóbbi hetekben a legnagyobb hazai kereskedelmi televíziók, ez jól mutatja, hogy a világháló e csatornák életében is egyre fontosabb szerepet játszik.

A népszerű tehetségkutató műsoroknál a közönség követeli, hogy az élő sugárzást követően néhány percen belül a világhálón is elérhetők legyenek az előadásokról készült videók. Sőt, az interneten akár a kulisszák mögé is bepillanthatnak a netezők, hiszen lassan már megszokott, hogy a „lihegőben” – az a helyiség, ahol a fellépők várakoznak sorukra – történő eseményeket folyamatosan közvetítik a weben.

Hiába voltak meg ezek a lehetőségek és eszközök a korábbi szériáknál is, talán a múlt év ősze hozta meg az igazi áttörést. A TV2 Megasztárja, az RTL Klub népszerűségi csúcsokat ostromló X-Faktora óriásit dobott a csatornák weboldalainak látogatottságán, amelyet a 2010 utolsó hónapjaiban a beinduló ValóVilág csak tovább erősített. Az RTL Klub online portfóliójának látogatottsága egy év alatt csaknem ötszörösére nőtt, ez azt jelenti, hogy a csatorna rohamléptekkel zárkózott fel a legnagyobb hazai portálokhoz. Az X-Faktor és a ValóVilág 4 elindulása mellett az adó online divíziójának folyamatos tartalmi és technikai fejlesztései, különösen a videós tartalmak bővítése is szerepet játszott a látványos fejlődésben.

A Medián Webaudit adatai szerint, míg 2010-ben az online piacon átlagosan a 22. helyen szerepelt a csatorna online portfóliója, addig 2011 első hónapjaiban már a top 10-ben volt az RTL Klub. Az átlagos napi oldalletöltések száma márciusban és áprilisban is 2,6 millió felett volt. A havi egyedi látogatószám is növekedett 2,3 millióról 2,4 millióra.

Ebben az évben a napi átlagos videonézés az rtlmost.hu portálon 214 ezer, az rtlklub.huhoz tartozó videók esetében pedig 477 ezer volt. A piacvezető csatorna oldalain május első felében a látogatók átlagosan 12 percet töltöttek el, ez a hálózatok listáján a 6. helyet jelenti.

Nem panaszkodhatnak a webes jelenlétre a másik nagy hazai kereskedelmi adónál, a TV2-nél sem. A csatorna sztárokat megénekeltető műsora, A Nagy Duett hétről hétre rengeteg kattintást is hoz, volt olyan hét, amikor a pénteki adás után szombaton 265 ezerszer indították el a show-műsorról készült videókat a világhálón. De a váratlan események is megdobhatják a netes érdeklődést, erre jó példa volt A Nagy Duett egyik epizódjában a színpadra rohanó félmeztelen rajongó esete. A műsor után rengetegen voltak kíváncsiak az ominózus meztelenkedésre: a hét top 5 elindított videója közül az első négy a pucér hölgyrajongóhoz kapcsolódik.

A világháló kitűnő lehetőséget kínál az új műsorok és a bennük felfedezett tehetségek imázsának építésére is a közösségi oldalakon keresztül. A Facebook kiváló fokmérője annak is, hogy melyik műsort kedvelik a hazai tévénézők. A múlt év legnagyobb sikerének bizonyult X-Faktor sztárjai százezres nagyságrendű rajongótábort gyűjtöttek. A most véget ért valóságshow esetében180 ezer fölött van a lájkok száma.

A YouTube-on is tarolt a királyi esküvő

Kate Middleton és Vilmos herceg házasságkötése világszerte milliárdokat vonzott a tévéképernyők elé, és az interneten is hatalmas érdeklődés övezte, egy nap alatt több mint százmilliószor nézték meg a frigyről szóló videót a YouTube-on. Az esküvő ideje alatt 72 millióan pillantottak bele hosszabb-rövidebb időre a szertartásba.

Az időeltolódás miatt még április 30-án is jócskán akadtak nézői a brit királyi család hivatalos YouTube-csatornáján elérhető közvetítésnek, így jött össze a 101 millió megtekintés egy nap alatt. Bármennyire is népszerű volt a királyi esküvő, a videomegosztó oldal legtöbbet játszott anyagai közé nem juthat be. A toplistát énekesek uralják, az élen Justin Bieber egyik videója található több mint 520 millió letöltéssel. De Lady Gaga Bad Romance című számának klipjét is már 370 milliószor játszották le a felhasználók.

Az időeltolódás miatt még április 30-án is jócskán akadtak nézői a brit királyi család hivatalos YouTube-csatornáján elérhető közvetítésnek, így jött össze a 101 millió megtekintés egy nap alatt. Bármennyire is népszerű volt a királyi esküvő, a videomegosztó oldal legtöbbet játszott anyagai közé nem juthat be. A toplistát énekesek uralják, az élen Justin Bieber egyik videója található több mint 520 millió letöltéssel. De Lady Gaga Bad Romance című számának klipjét is már 370 milliószor játszották le a felhasználók.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.