BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telenor: csökkent a bevétel

Az okostelefonok piacára és az új generációs hálózat építésére fordít nagyobb figyelmet a cégcsoport

Főbb pénzügyi mutatóiban ismét csökkenő számokról tudott beszámolni második negyedéves teljesítménye kapcsán a Telenor Magyarország Zrt. A mobilinternetből származó bevétel meghaladta ugyan a korábbi időszakét, de teljesen nem tudta ellensúlyozni a hangpiaci forgalom mérséklődését.

Az első negyedévhez hasonlóan az idei második negyedévben is mintegy 1,7 milliárd forinttal csökkent a Telenor Magyarország Zrt. bevétele. A fejleményeket ezúttal is a kedvezőtlen piaci környezettel, a csökkenő vásárlóerővel, valamint a távközlési különadó hatásaival magyarázza a mobilszolgáltató. Pozitív jelként értékeli ugyanakkor, hogy a stratégiai területnek számító mobilinternetből ebben a negyedévben is nőttek a bevételek. Az egyéni előfizetőktől származó hangalapú árbevétel is enyhén javuló trendet mutat a korábbi negyedévekhez képest – áll a cég közleményében.

„Ahelyett, hogy egyszerűen csökkentenénk költségeinket s várnánk a pénzügyi és gazdasági válság végét, úgy döntöttünk, befektetünk a jövőbe, ennek keretében elindítottuk hálózatmodernizációs programunkat. Ha a magyar gazdaság növekedésnek indul, és a hatóságok stabil jogi környezetet teremtenek, bátran lehetünk optimisták a következő időszakkal kapcsolatban” – értékelte a helyzetet Christopher Laska, a Telenor Magyarország Zrt. vezérigazgatója.

Az eredménymutatók közül az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 3,2 milliárd forinttal csökkent a múlt év második negyedévével összehasonlítva, főként az értékesítési költségként elszámolt 2,4 milliárd forintos távközlési különadó miatt. A csökkenést részben az alacsonyabb egyéni előfizetői árbevétel és az okostelefonokkal kapcsolatos nagyobb reklám- és egyéb kiadások okozták. Ezeket némileg ellensúlyozta a működési költségek további lefaragása és egy egyszeri céltartalék-visszaforgatás.

Ebben a negyedévben beruházások (CAPEX) értéke is csökkent, mintegy 900 millió forinttal, szemben az első negyedévvel, amikor az még 350 millióval meg is haladta az egy évvel korábbi mértéket. Az erre a célra fordított források elsősorban a tavaly óta folyó hálózatkorszerűsítést szolgálják, a különbség a fejlesztő tevékenységek eltérő ütemezésével magyarázható.

A második negyedévi EBIT 6,4 milliárd forinttal volt kevesebb az egy évvel korábbinál. A csökkenést elsősorban az alacsonyabb EBITDA, valamint a hálózatfejlesztési projektben végrehajtott eszközcserék miatti magasabb értékcsökkenési leírás és selejtezés okozta.

Az előfizetések száma a vizsgált negyedév végén 3,536 millió volt, szemben az egy évvel korábbi 3,554 millióval. Az előfizetői szerkezet folyamatos átalakulásban van, növekszik a számlás ügyfelek részaránya. A cégvezetés ezzel magyarázza az előfizetések számának a csökkenését. A társaság piaci részesedése a ténylegesen aktív kártyák száma alapján 32,27 százalékot ért el, az ez májusi mobilinternet piaci részesedése pedig 25,39 százalék volt. Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel az előző negyedévhez viszonyítva 7,6 százalékkal nőtt, ez részben a szezonalitással magyarázható, részben a havidíjas portfóliónak köszönhető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.