BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vártnál gyorsabb tempó

Sokat költenek már világszerte a felhős szolgáltatásokra

Infokommunikációra (IKT) – termékekre és szolgáltatásokra – az idén várhatóan 7,1 százalékkal költenek többet a világon. Az elemzők az év elején ennél szerényebb mértékű, 5,6 százalékos növekedésre számítottak. Az amerikai Gartner ezzel kapcsolatos legutóbbi előrejelzése szerint a teljes piac dollárban számítva megközelíti a 3700 milliárdot. Ez a fejlemény még magának az amerikai piackutatónak is meglepetést okozott, mivel az ez évi kilátásokat meglehetősen bizonytalanná tette a márciusi természeti katasztrófa Japánban. Ennek nyomán, mint ismeretes, az elektronikai ipar hetekig jelentős alkatrész- és részegységhiánnyal volt kénytelen szembesülni. Az év egészére nézve Japán infokommunikációs költése jenben számítva várhatóan nem is éri el a tavalyit, de az elemzők azt remélik, hogy az év második felét már növekvő trend jellemzi majd, amely 2012-ben is folytatódik.

Az ágazaton belül most a legizgalmasabb terület a szolgáltatások felhőbe (cloud) költözése, ez a Gartner kutatói szerint négyszer olyan gyorsan növekszik, mint a teljes IT-költés. Az idén összesen 89 milliárd dollárt fordítanak világszerte nyilvános felhőalapú szolgáltatásokra a tavalyi 74 milliárd után. A piac ezen szegmense 2015-ben már elérheti a 177 milliárd dollárt is. Igaz, arányaiban ez a terület még alig egy-két százaléka a világ teljes infokomköltésének, még 2015-ben sem éri el az 5 százalékot, de növekedése vitathatatlanul dinamikus.

A cloudon belül egyes szegmensek ugyanakkor már figyelemre méltók. A szolgáltatásként kínált szoftverek értéke ugyanis már megközelíti a 10 milliárd dollárt, ez 10 százaléka a teljes üzleti szoftverpiacnak, részesedése négy év múlva már közelít majd a 15 százalékhoz. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.