BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mikrocégek és informatika: felemás viszony

Bár a magyarországi mikrovállalkozások több mint fele használja rendszeresen a világhálót a munkája során, és mintegy 57 százalékuknak fontos az IT-háttér az üzletük szempontjából, csupán egy százalékuk tervezi azt, hogy az elkövetkező években az informatikai berendezéseikhez kapcsolódó biztonsági fejlesztésbe ruház be.promóció

A 350 ezer 1–9 főt foglalkoztató magyarországi mikrovállalkozásból 200 ezernek fontos az informatikai háttér az üzletük szempontjából – derül ki a BellResearch kutatócégnek a Magyar Telekom megbízásából készített friss, reprezentatív felméréséből. A legkisebb hazai cégekre és az egyéni vállalkozókra összesen 580 ezer asztali és hordozható számítógép jut a felmérés szerint, rajtuk keresztül pedig a munkavállalók megközelíthetőleg háromnegyede csatlakozik rendszeresen a világhálóra. A vizsgált vállalkozások elsősorban e-mailes kapcsolattartásra használják IT-rendszerüket, a megkérdezettek fele jelölte meg ezt a lehetőséget. A cégek 10 százaléka különböző honlapokhoz, internetes alkalmazásokhoz kapcsolódó tevékenység miatt megy fel a világhálóra, s pusztán 5 százalékuk veszi igénybe a webet internetes telefonáláshoz vagy chateléshez.

A kutatás azonban arra is rámutat, hogy a magas számítógépes és internetpenetráció ellenére a vállalkozások több mint kétharmada nem költ érdemben informatikai rendszereinek üzemeltetésére. Mindezt annak ellenére, hogy harmaduk már felismerte a folyamatos fejlesztés szükségességét. A cégeknek csupán 10 százaléka használ informatikai biztonsági megoldásokat, s nagy részük nem vesz igénybe külsős segítséget, például fizetős vírusirtót, tűzfalat vagy spamszűrést. Ennek alapján elmondható, hogy a legkisebb hazai vállalkozások informatikai rendszerükhöz fűződő viszonyát alapvető kettősség jellemzi: bár nagy részük költött az infrastruktúrára, de annak fejlesztésébe – legyen szó biztonsági programokról, szolgáltatásokról vagy az eszközök megújításáról – már csak kevesen terveznek befektetni.

Érdekesség, hogy az informatikai rendszerükhöz kapcsolódó döntések meghozatalakor az érintett vezetők elsősorban barátaik, rokonaik és ismerőseik döntéseire támaszkodnak, 68 százalékuk bízik meg inkább bennük, mint a professzionális megoldásokban. Ugyanakkor a vállalkozások 23 százaléka már rendszergazda vagy professzionális informatikai cég segítségét is igénybe veszi. Amennyiben költenek rá, akkor a vállalkozások az informatikai rendszereikhez kapcsolódó beruházásaiktól elsősorban a működésük hatékonyságának növelését, valamint a költségeik csökkenését várják.

„A felmérés egyik fontos tanulsága, hogy a hazai mikrovállalkozások egy része már kezdi felismerni az információs infrastruktúra és az IT-biztonság fontosságát, ugyanakkor a rendszereik fejlesztésére és üzemeltetésére jellemzően már nem igazán költenek, mert rendkívül költségérzékenyek” – véli Horovitz Krisztián, a Magyar Telekom üzleti szolgáltatások ágazatának marketingigazgató-helyettese. Véleménye szerint ennek az üzleti ügyfélkörnek jelenthetnek optimális megoldást a Magyar Telekom informatikai szolgáltatásai, amelyeket a távközlési szolgáltatásaihoz hasonlóan havidíjas alapon kínál számukra. Az előfizetéses konstrukciónak köszönhetően a korábban a nagyvállalatok privilégiumának tartott modern megoldások, a különböző kiszervezett szolgáltatások (például szerverhosting, backup, mail, IVR) már nagyobb befektetések nélkül is elérhetők számukra. Ezek segítségével pedig a kis cégeknek nem kell napi szinten foglalkozniuk informatikai problémáikkal.

Az üzleti sikerek támogatója:

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.