Szélcsend van a piacon – így jellemezte a magyarországi üzleti kommunikációs szegmens helyzetét Pauer Pál, a GTS Central Europe (CE) csoporthoz tartozó GTS Hungary ügyvezető igazgatója. A legnagyobb hazai alternatív távközlési szolgáltatónál ennek megfelelően az idén nem nagyon számolnak jelentős forgalomnövekedéssel, tartani szeretnék a tavalyi, 14,7 milliárd forintos bevételi szintet. A stagnáló forgalom ellenére nem mondanak le ugyanakkor további fejlesztési terveikről, amely az idén kétmilliárd forintnyi összeget jelent, félmilliárddal többet az egy évvel korábbinál. A keret nagyobb részét a cég saját optikai távközlési hálózatának fejlesztésére költi. Mintegy félmilliárd forintot fordít ugyanakkor budapesti adatközpontjának korszerűsítésére és bővítésére is.
A GTS Hungary alapprofilját tekintve lakossági és üzleti ügyfeleknek kínál különféle telefonos, internetes szolgáltatásokat. A lakossági ügyfelek száma jelenleg 23 ezer, az üzletieké 7000. Amikor néhány éve a legutóbbi tulajdonosváltás bekövetkezett, az is nyilvánvalóvá vált, hogy az új tulajdonos a jövőben inkább az üzleti ügyfeleket preferálja. A regionális csoporton belül ma is egyedül a magyar leánycég rendelkezik lakossági ügyfelekkel, ezeket a megfelelő vételi ajánlatig a stratégiaváltás ellenére is megtartja.
Az elmúlt évek során informatikai profillal is bővült a GTS Hungary palettája. A cég 2005-ben nyitotta meg első adatközpontját. A társaság piaci részesedésének növelésében meghatározó lépés volt, amikor tavaly júniusban anyavállalata, a GTS Central Europe felvásárolta az Interware Zrt.-t. Az évi kétmilliárd forintot meghaladó bevételű Interware 1998 óta a magyar alternatív távközlési piac egyik meghatározó szereplője, amely szerverhosting-, kolokációs, internet- és vezetékestelefon-szolgáltatásokat kínál, főként üzleti ügyfelek számára. A két cég egyesülését követően a GTS Hungary adatközpontjainak összterülete közel megnégyszereződött. Az akvizíció kapcsán lapunk kérdésére Pauer Pál jelezte, hogy az anyacég egyelőre nem lát másik hasonlóan vonzó befektetési célpontot.
A csoport a virtuális infokommunikációs szolgáltatások fejlesztésében látja a jövőt, itt jelent meg most újabb szolgáltatáscsomagokkal. Ezen a piacon 10-15 százalékos növekedést várnak, annak ellenére, hogy a magyar vállalatok még ódzkodnak adataik internetre költöztetésétől. A cégnek ugyanakkor az idén a virtuális szolgáltatásokból árbevételének kevesebb mint egy százaléka származik majd, jövőre már 5 százalékkal számolnak. A hazai távközlési piac aktuális témáit érintve a távközlési különadóval kapcsolatban elmondta, a cégnek 2010-ben egymilliárd forintot kellett fizetnie ilyen címen, és október 20-ig újabb, hasonló összegű idei adóteher vár rá. Szóba került a mobil-frekvenciatender is, itt Pauer Pál sietett leszögezni, a GTS csoport számára a mobil nem stratégiai terület.
A GTS csoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, az adózás előtti eredménye 91 millió volt. A társaság Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában nagy teljesítményű városi hálózattal rendelkezik, amely például vezetékes hang-, adat-, internetes széles sávú szolgáltatásokat kínál üzleti ügyfelek, más távközlési vállalatok számára. Szolgáltatásai elérhetők Ausztriában, a Balkánon, a balti államokban, Oroszországban, Törökországban és Ukrajnában is. A társaság tulajdonosa egy magánbefektetői alapokból álló konzorcium, amelyet a Columbia Capital, az M/C Venture Partners és az Innova Capital vezet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.