BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A közösségi oldalakon is csábítanak a hotelek

Az idén robbanásszerűen fejlődnek a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások, így a Facebookra és a mobilra optimalizált weboldalak, amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek – emeli ki a BDO pénzügyi tanácsadó cég elemzése. Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások terjedésének köszönhetően 2012 az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat. Ezért a szállodapiaci szereplők számára is fontos lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobilalkalmazással, illetve az érintőképernyőkön is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.

Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált: az online jelenlét ma már kikerülhetetlen, már 2010-ben is a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A felmérés szerint a neten keresztüli tájékozódás során az élen a szállodák és légitársaságok weboldalai szerepelnek, az egyéni utazók körében csupán a keresőoldalak előzik meg ezeket népszerűségben.

Beszédes adat, hogy az egyéni utazók 30 százaléka nézett már meg a mobilkészülékén utazással kapcsolatos videót, miközben az üzleti útra indulók 54 százaléka már túl van legalább egy utazással kapcsolatos mobilapplikáció letöltésén.

Az internetes fizetési technológiák terjedése nyomán egyre kevesebben egyenlítik ki a számlájukat készpénzzel. A bankkártyás vagy az okostelefonról fizetőprogramokkal történő fizetés egyre népszerűbb lesz. Ezért az online fizetési lehetőség is egyre érzékelhetőbb versenyelőnynyé válik. A hotelek többsége több pénzt szán az idén a közösségi médiában való megjelenésre, a közösségi hálózatok már nem csupán információközvetítő, illetve véleménymegosztó felületek lesznek számukra, ezekbe integrálják a foglalási rendszereket is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.