BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Nomád családi történet

Baloghék nem akarnak nagyok lenni, a vendégek a családias légkört kedvelik.

Tizenhat éve kezdte meg működését Heves megye egyik legismertebb kirándulóhelyén, a kemencék fővárosában, Noszvajon a Nomád Hotel és Camping.

A családi vállalkozásban működtetett szálloda története annak idején néhány szoba kiadásával kezdődött Egerben.

– A megyeszékhelyen a vár fölött laktunk, az előttünk lévő parkolóban pedig sok külföldi állt meg és érdeklődött, hogy hol lehet megszállni a városban. Innen származott a szüleim ötlete, hogy vágjanak bele a fizető vendégszobák kialakításába. Mindez 1980-ban történt, 3 szobával indultunk – meséli Balogh Barbara. – 1984-ben költöztünk Noszvajra, ahol volt egy telkünk a kastély mellett, oda építkeztünk. Tízszobás házat építettek a szüleim, abban az időben legfeljebb akkorát lehetett. 1993-ban volt eladó az a telek, amelyen most a szálloda áll, itt először egy kempinget létesítettünk. Építőmérnök édesapám előre gondolkodott, s úgy vélte, hogy kell egy bővíthető közösségi épület étteremmel. Ez létesült 1996-ban, majd folyamatosan bővült a ház, jelenleg 21 szobánk van, amelyekben 53 vendéget tudunk fogadni. A kempingben 15 lakókocsiállás van, s a szomszédos tóparti üdülőt is megvásároltuk öt faházzal. Soha nem követtük az aktuális szállodatrendeket, mégis úgy tűnik, mindig

a megfelelő irányba fejlesztettünk. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek nálunk például well-nesselemek, de azok egyáltalán nem hangsúlyosak. A beruházásokra sosem pályáztunk, az idén először szeretnénk ilyenbe belevágni. Férőhelyet nem bővítünk, inkább kényelmi, attrakció- és minőségi fejlesztésekben gondolkodunk – teszi hozzá.

A családi vállalkozáshoz mintát szolgáltattak a külföldi példák. Balogh Barbara idegenvezetőként a fél világot bejárta, s tapasztalatai szerint a külföldiek

a helyi jellegzetességeket bemutató szállodákat keresik inkább. A Nomád vendégkörének jelentős része külhoniakból áll. A hotelben a családtagok dolgoznak, egy állandó alkalmazottjuk van.

– Édesapám és a bátyám inkább a fejlesztésekben, kivitelezésben erősek. Édesanyám egyebek közt a konyhát viszi, a főztje messzi földön híres, pótolhatatlan láncszem. Öcsémmel pedig mindenesek vagyunk, s általában mi vagyunk a vendégfronton. Mindenki folyamatosan képzi magát – ismerteti a munkamegosztást a szálloda vezetője. Együttműködnek a környékbeli élelmiszer-előállítókkal is, és saját füvészkertjük is van.

Szakmai díjakra nem igazán vágytak, s ezért nem is pályáztak, ezért lepődtek meg a tavalyi Év Vállalkozója díjon. Balogh Barbara elmondta, nekik a legtöbbet a vendégek elismerése jelenti, ők a marketingeszközeik is. Bár a környező településeken számos gyógyfürdő üzemel, Noszvajon nincs ilyen, de sokan soul spának, lélekfürdőnek tartják a kis völgy szállodáját. Számukra ez a legnagyobb dicséret.

Külön hálózat a stílusos családi hoteleknek

Balogh Barbara közösségszervező tevékenysége nem csupán a helyi programokban, rendezvényekben merül ki, hanem igyekszik közel hozni egymáshoz a hasonló kereskedelmi szálláshelyeket.

– Kevés ilyen stílusú családi szálloda van Magyarországon. Három éve kezdtük el keresni azokat a független, egyedi stílusú kis házakat, amelyek hozzánk hasonlóan gondolkodnak, családiasak és vendégközpontúak. Létrehoztuk a Stílusos Vidéki Szállodák Szövetségét, amely nem hivatalos szervezet, inkább baráti társaság – magyarázza. A szövetség közösen vesz részt kiállításokon, marketingakciókat és bónuszprogramokat dolgoz ki. Utóbbival a körbejáró vendégek hűségét hálálják meg. A szövetségnek jelenleg kilenc tagja van az Őrségtől Noszvajig. Névjegy Balogh Barbara

A Nomád Hotel vezetője

Született: 1971. április 3.,

Mezőkövesd

Iskola: Szilágyi Erzsébet Gimnázium

Nyelvismeret: angol, német, olasz Cégadatok: Nomád 93 Bt.

Alapítva: 1993

Árbevétel 2011: nettó 55 M Ft-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.