BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak 2025-re lehet elég gépmozgás a reptéren

megtérülés A légiforgalomban a gazdasági válság hatására bekövetkező globális visszaesés és az átszálló utasok kiesése miatt a Budapest Airport (BA) előrejelzése szerint csak 2015-16-ban várható, hogy az utasszám meghaladja a 2011-es 8,9 milliós szintet. A reptéri cég a gépmozgásokat tekintve is 2 százalékos csökkenésre számít az idén, amit 5 éves periódusban 4 százalékos éves növekedés követhet. „A 2006-os rekordnak számító közel 127 ezres gépmozgást várhatóan csak 2025-re éri el újra” – olvasható a BA szeptembertől érvényes díjszabályzatában. A dokumentumból kiderült, hogy a budapesti reptérnél a régiós riválisok közül 2012-ben csak a bécsi drágább, ellenben a pozsonyi, a prágai és a belgrádi is olcsóbb. Egy járat teljes üzemeltetési költségében a reptéri költségek átlagosan 5 százalékot tesznek ki. Ellenben az üzemanyag 34, míg a karbantartás 18 százalékot.

„A befektetett tőke után tíz százalék feletti megtérülési ráta már nem minősül méltánytalannak. Ezen általános európai trendek fényében a Budapest Airport által a beruházott tőke után az elkövetkező 5 éves időszak tekintetében elvárt megtérülési ráta összhangban van az európai átlaggal” – áll a dokumentumban.

A napokban sikeresen lezárult az a tranzakció, amellyel a Hochtief német építőipari konszern eladta az általa üzemeltetett repülőterek, köztük a budapesti reptér üzemeltetési jogát egy kanadai nyugdíjalapnak. Az ügylet értelmében a Hochtief AirPort GmbH összes érdekeltsége – a budapesti mellett a düsseldorfi, a hamburgi, az athéni, a sydneyi és a tiranai repülőterekben meglévő részesedés – 1,1 milliárd euró (330 milliárd forint) készpénz és 0,4 milliárd euró (120 milliárd forint) egyéb vagyonelem fejében átkerült a kanadai nyugdíjalap befektetési részlegéhez (PSP Investments).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.