MÉDIA Újabb jelentős médiapiaci tranzakciót jelentettek be tegnap, amelynek keretében a Liberty Global eladja a Chellomedia-t. A vevő az AMC Networks Inc., az ügylet értéke 750 millió euró. A két társaság között létrejött megállapodás értelmében a Chello Multicanal, a Chello Central $amp; Eastern Europe (beleértve az Atmedia-t is), a Chello Latin America, a Chello Zone, a Chello DMC, valamint a Chellomedia programkészítő közös vállalatai cserélnek tulajdonost. A Liberty Global megtartja holland prémium csatornáit, a Film 1-et és a Sport 1-et. A Chellomedia csatornái a világ 138 országában több mint 390 millió háztartásba jutnak el. Az ügyletnek magyar vonatkozásai is vannak, ugyanis itthon a Chello Central Europe Zrt.-hez tartozik többek között a Spektrum, a Spektrum Home, a Film Mánia, a Film Café és a Sport TV. A hazai érdekeltségek jövője kapcsán megkerestük a New York-i központú AMC-t, azonban lapzártánkig nem reagáltak kérdéseinkre.
A Liberty Global ezzel a lépéssel nem vonul ki teljesen a magyar piacról sem, ugyanis a UPC Magyarország is a társasághoz tartozik. A vállalat az első félévben közel hatmilliárd dolláros bevételt ért el, ami 17 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság az idén jelentős lépéseket tett európai portfóliója átalakítása érdekében, így például az év elején bejelentették a brit Virgin Media megvásárlását. A vállalat terveiben szerepelt a legnagyobb holland kábelcég, a Ziggo megszerzése, ám ez kudarcba fulladt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.