A világ legnagyobb pc-gyártóinak sorát a Lenovo vezeti, a kínai cég a múlt évben vette át az első helyet a HP-tól, és az adatok szerint az év végére növelni is tudta előnyét. A vállalat 53,8 millió személyi számítógépet adott el 2013-ban, ez 2,7 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. A Lenovo volt az egyetlen a nagy gyártók közül, amely növelni tudta értékesítését 2013-ban, ennek köszönhetően piaci részesedése a 2012-es 15-ről 17,1 százalékra nőtt.
A HP a piaccal együtt zuhant, ennek megfelelően részesedése a pc-szegmensben nem változott, 16,6 százalék. A harmadik legnagyobb piaci szereplő, a Dell helyzete viszont a jelek szerint kezd stabilizálódni. Mindössze 2,4 százalékkal esett vissza a társaság személyi számítógép értékesítése a múlt évben, ráadásul az utolsó negyedévben a Lenovo mellett az egyetlen gyártó volt, amely növekedést tudott produkálni.
Az egész éves hazai adatok még nem állnak rendelkezésre, ám annyit lehet tudni, hogy Magyarországon az első három negyedévben mindössze 3 százalékkal esett vissza a személyi számítógép értékesítés, az IDC adatai alapján 356,7 ezer készüléket adtak el. Azt még nem lehet tudni, hogy az utolsó negyedév milyen forgalmat hozott, de a lapunknak korábban nyilatkozó hazai gyártói képviseletek erős évvel számoltak. A Dell 2013 első tíz hónapjában 65 ezer személyi számítógépet adott el itthon, ez 20 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Ezzel az eredménnyel a vállalat a személyi számítógép piacon az első helyen állt a január-októberi időszakban.
Az elmúlt két évben közel duplájára növelte az itthon eladott számítógépei számát a Lenovo Magyarország, piaci részesedése pedig 9-ről 17,4 százalékra nőtt. Az idén a harmadik negyedévben a cég értékesítése mind a lakossági, mind a nagyvállalati szegmensben nagyot nőtt, ennek eredményeként ebben az időszakban már itt is a Lenovo volt az első számú számítógépgyártó.
Magyarországon a harmadik negyedévben 96,5 ezer tabletet értékesítettek a gyártók, ez 118 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbival összevetve. A szegmenst továbbra is az alacsonyabb árú eszközök, illetve ezek magyar forgalmazói uralják.
A negyedik negyedévben az IDC előrejelzése szerint 129 ezer tabletet adhattak el Magyarországon a gyártók, így a teljes éves forgalom 400 ezer körül alakulhatott, vagyis duplája lehetett a 2012-esnek.
Magyarországon a harmadik negyedévben 96,5 ezer tabletet értékesítettek a gyártók, ez 118 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbival összevetve. A szegmenst továbbra is az alacsonyabb árú eszközök, illetve ezek magyar forgalmazói uralják.
A negyedik negyedévben az IDC előrejelzése szerint 129 ezer tabletet adhattak el Magyarországon a gyártók, így a teljes éves forgalom 400 ezer körül alakulhatott, vagyis duplája lehetett a 2012-esnek.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.