Eddig 11 légitársaság jelentett be 2014-re új járatot vagy járatbővítést a budapesti reptérről. Márciustól például Budapestre is közlekedik az El Al izraeli légitársaság diszkont leányvállalata, az UP. „Az izraeli légitársaság követi a nagy európai társak példáját és a Lufthansa-Germanwings, KLM-Transavia vagy az Air France-HOP párosításhoz hasonlóan UP néven létrehozta saját diszkont leányvállalatát. Az új légitársaság először öt desztinációra repül: Budapest mellett Prága, Kijev, Larnaca és Berlin szerepel a kínálatban. Az UP a Boeingtól vásárolt vadonatúj B 737-800-as gépekkel kezdi meg működését, amelyeket jellegzetes felhőmintás törzsükről lehet majd megismerni” – közölte a Budapest Airport. Szerintük Budapest nyilvánvalóan nem véletlenül került az El Al–UP induló listájára, hiszen éppen egy éve indította el a Wizz Air a sikeres tel avivi járatát, amellyel azonnal komoly konkurenciát teremtett az izraeli légitársaságnak ezen az irányon.
Főleg az üzleti utasoknak, valamint a külföldön dolgozó magyaroknak jó hír, hogy a Norwegian heti három járatot indít március végén Budapest és London Gatwick repülőtere között. Ezzel ötre emelkedik a norvég diszkont légitársasággal Budapestről közvetlenül elérhető városok száma. A légitársaság jelenleg heti 24 járatot üzemeltet Budapest és Észak-Európa között, a London-Gatwick repülőjárat indításával pedig közel harmincszor fordulnak meg Budapesten a Norwegian gépei. „2014 júniusától heti három járatot indít Barcelona és Budapest között a Vueling. A spanyol légitársaság szerdán, pénteken és szombaton érkezik a katalán fővárosból, 180 személyes Airbus A320 típusú repülőgépekkel. A Vueling egyelőre a nyári szezon idejére, júniustól szeptemberig jelentette be a járat üzemelését, azonban várhatóan ezt meghosszabbítják, ha a járat sikeres lesz” – közölte a BA. Áprilisától újra utazhatunk a Jet2.com diszkont légitársaság fedélzetén Leeds Bradford repülőterére. Ezzel négyre emelkedik a Jet2.com légitársaság gépeivel elérhető brit városok száma (Edinburgh, Manchester és East Midlands mellett), amelyekbe összesen heti 11 járattal lehet eljutni Budapestről.
A legnagyobb járatfejlesztés természetesen idén is a Wizz Air-hez köthető. A magyar gyökerű fapados légitársaság már bejelentette, hogy június 14-én megkezdi új Budapest-Alicante útvonala üzemeltetését, és növeli a járatsűrűsséget a Budapestről Brüsszel Charleroi repülőtérre és Stockholm Skavsta repülőtérre tartó útvonalain. A legfrissebb repülési útvonal pedig az ukrajnai Donyeck. Megnéztük mennyibe kerülne, ha most foglalnánk jegyet június 1-i indulással és június 11-i érkezéssel. Poggyász nélkül 1800 ukrán hrivnyát, vagyis mintegy 48 ezer forintot kellene fizetni. Kijevbe ugyanekkor viszont csak 25 ezer forintért lehetne elrepülni.
Napi háromról négyre emelkedik majd hétköznapokon a lengyel LOT légitársaság Varsó-Budapest járatainak száma 2014 márciusától. „Sokkal kényelmesebbé válik az utazás varsói átszállással. A LOT transzatlanti járataival Varsóból Észak-Amerikába (New York, Chicago, Toronto) repül, keleti irányba pedig Peking érhető el közvetlenül. A változtatásokkal nyári csúcsidényben 40 százalékkal nő az átszállási lehetőségek száma” – tudatta a BA.
Debrecen: 130 ezer utas az új rekord
A debreceni repülőtér 2013-es utasforgalma elérte a csaknem 130 ezer fős forgalmat, mely a repülőtér történetében egyedülálló, hiszen 2012-ben közel 50 ezer fős forgalmat értünk el – mondta lapunknak Gulyás Péter forgalmi igazgató. A forgalom 89 százalékát a Wizz Air adja. A nyári charterek a forgalom 10 százalékát teszi ki, míg a maradék 1 százalék a business kisgépes forgalom utasainak aránya. A Wizz Air gépeinek kihasználtsága átlagosan 85-95 százalék arányú volt. Márciustól heti hét járat repül Debrecen és London között. A charterjáratoknál ismét szerepel a bulgáriai és tunéziai úticél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.