BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, idén mit terveznek a légitársaságok

London, Leeds, Varsó, Tel-Aviv és Barcelona – többek között ezekbe a városokba lesz idén könnyebb elrepülni a budapesti reptérről.

Eddig 11 légitársaság jelentett be 2014-re új járatot vagy járatbővítést a budapesti reptérről. Márciustól például Budapestre is közlekedik az El Al izraeli légitársaság diszkont leányvállalata, az UP. „Az izraeli légitársaság követi a nagy európai társak példáját és a Lufthansa-Germanwings, KLM-Transavia vagy az Air France-HOP párosításhoz hasonlóan UP néven létrehozta saját diszkont leányvállalatát. Az új légitársaság először öt desztinációra repül: Budapest mellett Prága, Kijev, Larnaca és Berlin szerepel a kínálatban. Az UP a Boeingtól vásárolt vadonatúj B 737-800-as gépekkel kezdi meg működését, amelyeket jellegzetes felhőmintás törzsükről lehet majd megismerni” – közölte a Budapest Airport. Szerintük Budapest nyilvánvalóan nem véletlenül került az El Al–UP induló listájára, hiszen éppen egy éve indította el a Wizz Air a sikeres tel avivi járatát, amellyel azonnal komoly konkurenciát teremtett az izraeli légitársaságnak ezen az irányon.

Főleg az üzleti utasoknak, valamint a külföldön dolgozó magyaroknak jó hír, hogy a Norwegian heti három járatot indít március végén Budapest és London Gatwick repülőtere között. Ezzel ötre emelkedik a norvég diszkont légitársasággal Budapestről közvetlenül elérhető városok száma. A légitársaság jelenleg heti 24 járatot üzemeltet Budapest és Észak-Európa között, a London-Gatwick repülőjárat indításával pedig közel harmincszor fordulnak meg Budapesten a Norwegian gépei. „2014 júniusától heti három járatot indít Barcelona és Budapest között a Vueling. A spanyol légitársaság szerdán, pénteken és szombaton érkezik a katalán fővárosból, 180 személyes Airbus A320 típusú repülőgépekkel. A Vueling egyelőre a nyári szezon idejére, júniustól szeptemberig jelentette be a járat üzemelését, azonban várhatóan ezt meghosszabbítják, ha a járat sikeres lesz” – közölte a BA. Áprilisától újra utazhatunk a Jet2.com diszkont légitársaság fedélzetén Leeds Bradford repülőterére. Ezzel négyre emelkedik a Jet2.com légitársaság gépeivel elérhető brit városok száma (Edinburgh, Manchester és East Midlands mellett), amelyekbe összesen heti 11 járattal lehet eljutni Budapestről.

A legnagyobb járatfejlesztés természetesen idén is a Wizz Air-hez köthető. A magyar gyökerű fapados légitársaság már bejelentette, hogy június 14-én megkezdi új Budapest-Alicante útvonala üzemeltetését, és növeli a járatsűrűsséget a Budapestről Brüsszel Charleroi repülőtérre és Stockholm Skavsta repülőtérre tartó útvonalain. A legfrissebb repülési útvonal pedig az ukrajnai Donyeck. Megnéztük mennyibe kerülne, ha most foglalnánk jegyet június 1-i indulással és június 11-i érkezéssel. Poggyász nélkül 1800 ukrán hrivnyát, vagyis mintegy 48 ezer forintot kellene fizetni. Kijevbe ugyanekkor viszont csak 25 ezer forintért lehetne elrepülni.

Napi háromról négyre emelkedik majd hétköznapokon a lengyel LOT légitársaság Varsó-Budapest járatainak száma 2014 márciusától. „Sokkal kényelmesebbé válik az utazás varsói átszállással. A LOT transzatlanti járataival Varsóból Észak-Amerikába (New York, Chicago, Toronto) repül, keleti irányba pedig Peking érhető el közvetlenül. A változtatásokkal nyári csúcsidényben 40 százalékkal nő az átszállási lehetőségek száma” – tudatta a BA.

Debrecen: 130 ezer utas az új rekord

A debreceni repülőtér 2013-es utasforgalma elérte a csaknem 130 ezer fős forgalmat, mely a repülőtér történetében egyedülálló, hiszen 2012-ben közel 50 ezer fős forgalmat értünk el – mondta lapunknak Gulyás Péter forgalmi igazgató. A forgalom 89 százalékát a Wizz Air adja. A nyári charterek a forgalom 10 százalékát teszi ki, míg a maradék 1 százalék a business kisgépes forgalom utasainak aránya. A Wizz Air gépeinek kihasználtsága átlagosan 85-95 százalék arányú volt. Márciustól heti hét járat repül Debrecen és London között. A charterjáratoknál ismét szerepel a bulgáriai és tunéziai úticél.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.