A kelet-ázsiai ország legnagyobb vonatgyártója, a CSR első európai országként Macedóniával állapodott meg hat nagysebességű vonat exportjáról - számol be a Zsenmin Zsipao kínai központi lap. Az újság Hszie Hung-pinget, a CSR mérnökét idézi, aki szerint a szerelvényeket a macedón normákra szabják majd, óránként legfeljebb 140 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a vasútvonalaokon és 30 éves élettartammal bírnak majd.
Kína korábban csupán nagysebességű vonatrészeket értékesített Európában, legnagyobbrészt a német piacon, melynek legnagyobbjával, a Siemens-szel 2012-ben kezdődött az együttműködés.
A kínai kormány reményei szerint ugyanakkor a nagysebességű vonatok exportja a jövőben további országokra és kontinensekre terjedhet ki. A kelet-ázsiai országban gyártott szerelvények Thaiföldön, Malajziában, de Argentínában is járnak, s a vonatokat Li Ko-csiang miniszterelnök tavalyi kelet-európai körútján, valamint májusi afrikai útján is "reklámozta". Kína álma egy átfogó nagysebességű vasúthálózat kiépítése Afrikában - mondta Nigériában a kínai miniszterelnök.
A Budapest-Belgrád vasútvonal felújítását, ahol szintén óránként akár 160 kilométeres sebességgel közlekedő szerelvények járnak majd, Kína pénzzel biztosan támogatja, az ugyanakkor egyelőre nem ismert, ott kínai vonatokat állítanak-e működésbe.
A Hszinhua hírügynökség egy korábbi cikkében úgy fogalmazott: a gyorsvonat-export kínai sajátossággá is válhat, csakúgy, mint az óragyártás Svájcban. A nagysebességű vasúthálózat fejlesztése 2007-ben kezdődött Kínában, a hálózat hossza tavaly év végén már a 10 ezer kilométert is meghaladta.
A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint annak hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre kívánják növelni. Kínában van a világ leghosszabb vonala, de az országban tesztelik az eddig ismert leggyorsabb, akár 575 kilométer per órás sebesség elérésére is képes vonatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.