A táblagépeket használó internetező felnőttek leginkább a közösségi média elérésére használják az alkalmazásokat, de népszerűek a fényképkészítésre- és nézegetésre, vásárlás előtti és közbeni tájékozódásra és banki információszerzésre vagy egyenleg lekérdezésére alkalmas alkalmazások. A felmérés alapján viszont a legkevésbé könyvek, újságok, dokumentumok olvasására és zenehallgatásra használják ezeket.
A tablettel már rendelkezők mellett meglehetősen magas azok aránya, akik ugyan még nem bírnak ilyen eszközzel, de saját bevallásuk szerint előbb-utóbb vélhetően sort kerítenek a beszerzésére. Miközben a felnőtt korú internetezők ötödének már van táblagépe, addig minden további negyedik ember hajlandó lenne megvásárolni azt és szintén magas, mintegy 35 százalék azok aránya, akik ugyan vásárlási szándékot nem mutattak, de nyitottak arra, hogy kipróbálják ezeket az eszközöket. Az eNET kutatása szerint a megkérdezett felnőtt netezőknek csupán 18 százaléka nem érdeklődik a táblagépek iránt.
Míg az elmúlt években rendkívül dinamikusan bővült Magyarországon a tabletek értékesítése, addig idén megtorpant a fejlődés, a jelek szerint telítődött a piac. Az IDC adatai szerint a második negyedévben 2,2 százalékkal esett vissza itthon az ilyen eszközök forgalma, összesen 94,1 ezret adtak belőlük. A csökkenésben a szezonális hatás mellett az is szerepet játszott, hogy hosszabb lett a készülékek életciklusa, a magyar fogyasztók ritkábban cserélik le azokat. A második negyedéves visszaesés annak fényében különösen figyelemreméltó, hogy 2013. április-júniusában még háromszorosára nőtt a táblagépek forgalma az egy évvel korábbihoz képest.
Az év vége felfutást hozhat ebben a szegmensben is, a karácsony miatt megugorhat az értékesítés. A növekedést az is segítheti, hogy érkeznek az új, 8 hüvelykes, windows-os tabletek, amelyek igen versenyképes, 60-70 ezer forintos áron lesznek majd elérhetők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.