BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új sajátmárkás tablettel erősít a Tesco

Kicsit több mint egy évvel az első, sajátmárkás táblagép piacra dobása után újabb táblagépet mutat be a Tesco, ami az ígéretek szerint nem csak nagyobb lesz elődjénél, de tudásában is jócskán felülmúlja majd azt. A brit kiskereskedelmi lánc első táblagépjéből egy év alatt 750 ezret adtak el.

Október 9-től lesz elérhető a Tesco új sajátmárkás táblagépe, a Hudl2, igaz egyelőre csak az angol vásárlók számára. Az üzletlánc komoly reményeket fűz az új készülékhez, amely valamivel több mint egy évvel azután kerül piacra, hogy bemutatták az első sajátmárkás tabletjüket.

A Hudl ugyan nem robbantotta fel a piacot, de azért szép eredményeket ért el, hiszen az első két nap 35 ezret adtak el belőle, három hónap után már 400 ezernél tartottak, napjainkra pedig nagyjából 750 ezret vásároltak belőle. Ebben természetesen meghatározó szerepet játszott kedvező ára, 120 fontért (47 ezer forint) kínálják, ráadásul ebből a klubkártyával rendelkezők még kedvezményt is kaphatnak.

Az új verzió, a Hudl2 alig kerül valamivel többe – 129 font lesz az ára, kedvezménnyel pedig akár 65 fontért megszerezhető – viszont lényegesen többet tud majd, mint elődje. A Tesco közlése szerint 8,3 hüvelykes, full HD kijelzőt kapott a készülék, Dolby stereo hangszórókat és mindkét oldalán van kamera, igaz azok felbontása nem annyira átütő, hiszen a hátoldali öt megapixeles, míg az előlapi 1,2-es.

A négymagos, 1,8 gigaherzes Intel Atom processzor ugyanakkor jó teljesítményt és felhasználói élményt ígér – a hivatalos közlés szerint háromszor olyan gyors, mint elődje -, amit jól kiegészít a 16 gigabájtos memória. A készülék tárolási kapacitása microSD kártyával bővíthető.

Az Egyesült Királyságban igen komoly verseny alakult ki az olcsó, sajátmárkás táblagépek piacán, a Tesco mellett az Argos és az Aldi is ilyen eszközökkel jelent meg. A szigetországban egyébként az Apple a legnagyobb szereplő ebben a szegmensben, az eMarketer adatai alapján az összes brit tablethasználó fele valamilyen iPad modellel rendelkezik.

Az idén a globális táblagéppiac 19,4 százalékkal bővülhet a múlt évhez képest, az IDC előrejelzése szerint 260,9 millió készüléket értékesíthetnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.