A Nielsen idén júliusban publikált kutatásának eredményei szerint a 18 évnél idősebb amerikaiak a tavalyi év végén 65 százalékkal töltöttek több időt – összesen 30 óra 15 percet – mobilapplikációk használatával, mint két évvel korábban. A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkezők átlagosan 26,8 alkalmazást használtak havonta, amelyek közül – használatuk időtartama alapján – a közösségi oldalak és a keresők voltak a legnépszerűbbek, ugyanakkor a 10 legtöbbet használt applikáció között megtalálhatóak voltak a pénzügyekkel kapcsolatos alkalmazások is, ezekre a tavalyi év végén havonta 35 percet szántak a felhasználók, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
"Piackutatók szerint eddig a magyar lakosság 4 százaléka használt csak mobilbanki alkalmazásokat, a technológiai innováció iránti igény azonban töretlenül növekszik hazánkban, ráadásul piaci becslések szerint az okostelefonok száma idén átlépte a 3 milliót, a hazai lakosság digitális érettsége tehát kimagasló, így – az amerikai trendeket is figyelembe véve – ígéretes növekedési lehetőséget látunk ezen a piacon" – mondta el Molnár Ákos András, az AXA Bank projektirányítási vezetője.
A Magyarország egyetlen direktbankjaként működő AXA Bank ügyfeleinek 95 százaléka mobilon vagy interneten szokott átutalást indítani, így nem véletlen, hogy a MobilosOKÉ májusi bevezetése óta a bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen az alkalmazást, elsősorban a számlaegyenleg lekérdezésére és a számlatörténet nyomon követésére, illetve a bankkártyájukhoz tartozó költési limitek módosítására. Az ügyfelek a MobilosOKÉ segítségével 20 ezer tranzakció során 1,4 milliárd forintot utaltak át az elmúlt fél évben - tette hozzá Molnár Ákos András. Az ügyfelek havonta átlagosan körülbelül 60 percet használják az alkalmazást – jegyezte meg a szakember.
A MobilosOKÉ alkalmazást a használók 60 százaléka Android, 22 százaléka iOS/iPhone, míg 18 százaléka Windows Phone rendszerű okostelefonra töltötte le. Az AXA Bank az eddig csak magánszemélyek közötti átutalási megbízások megadására alkalmas MobilosOKÉ alkalmazást novembertől vállalati ügyfelei számára is elérhetővé tette. A bank távolabbi fejlesztési célja az, hogy együttműködik a hazai közüzemi szolgáltatókkal, amelyek részére ezt követően egy általuk megadott mobilszámra utalhatják majd át a különböző szolgáltatási díjakat az ügyfelek.
A MobilosOKÉ segítségével az AXA Bank ügyfelei bárki számára kezdeményezhetnek átutalást, aki rendelkezik magyarországi bankszámlával és okostelefonnal, ehhez elég a kedvezményezett mobilszámát ismerniük. Azt követően, hogy ez utóbbira elindítják az átutalást, a kedvezményezett kap egy SMS-t az AXA Banktól, benne egy linket, amelyre rákattintva – a mobilszám ellenőrzése után – megadhatja azt a bankszámlaszámot, amelyre a jóváírást várja. Az alkalmazás használatáért a bank nem számít fel külön díjat, a tranzakció díja pedig megegyezik az internetbankon keresztül indított átutalási megbízás költségével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.