BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Színt vallott a BTel

Likviditási problémái voltak a BTelnek, azért keletkeztek „áramellátási problémái”, és állt le 22 órára a szolgáltatása, ismerte el a társaság abban a közleményben, amelynek kiadására az MNB kötelezte.

Közleményében elismerte a Business Telekom Nyrt., hogy saját likviditási problémái miatt akadozott szerdán a szolgáltatása, konkrétan azonban most sem írta le, csak utalt rá, hogy nem fizette ki az áramszolgáltatóját.

A közlemény kiadására az MNB, mint a társaság felettes hatósága kötelezte. A közleményben a BTel leírja, hogy szolgáltatása 2014. november 11-én 19:00 órától szünetelt a központi kiszolgálást biztosító rendszerek áramellátási problémája miatt. A szerverek védelme és a károk elkerülésére a társaság ütemezetten leállította a rendszert arra az időre, amíg a probléma el nem hárult, vagyis másnap 17.00 óráig. Ekkortól a társaság teljes országos hálózata, valamint szolgáltatásai ismét elérhetővé váltak, és minden ügyfél számára problémamentesen működnek. A 22 órás leállás alatt szünetelt az ügyfélszolgálat, a központi levelezés és telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége is.

Az esetet az BTel azzal magyarázta, hogy az elmúlt időszakban jelentkezett likviditási problémái miatt a szállítói, partneri kapcsolatai több ponton kárt szenvedtek. Bár az 2014. október 31-i alaptőke-emeléssel stabilizálódott a pénzügyi helyzete, de újra kellett tárgyalnia például a kiszolgálást érintő szerződést is. Módosult a pénzügyi teljesítés átfutási ideje, amit a társaság „a lehetőségeihez mérten gyorsan és hatékonyan kezelte le.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.