A sikeres thaiföldi bevezetés után a következő másfél évben három kelet-ázsiai országban indítaná el mobilfizetési szolgáltatását a Cellum Zrt. - tudtuk meg Kóka Jánostól, a társaság elnök-vezérigazgatójától. A cég és a Telenor thaiföldi leányvállalatai együttműködésének köszönhetően szeptember végén indult el az ázsiai ország első többfunkciós, kártyás fizetésre alkalmas mobilpénztárcája. A kelet-ázsiai terjeszkedést Indonéziában folytatja a Cellum, ahol már aláírtak egy megállapodást az egyik legjelentősebb banki informatikai megoldásszállító céggel.
A vállalat számára ugyanakkor fontos az amerikai piac is – az Egyesült Államokban már helyi leányvállalatuk az értékesítés támogatására -, és a tervek szerint kétféle szolgáltatással is megjelennek a tengerentúlon a következő hónapokban. Az egyik egy kereskedőknek szánt fizetési megoldás, amelyhez jelentős amerikai partnerek választották mobilfizetési szolgáltatónak a Cellumot.
„A másik projekt egy új technológia, a mozgó QR kód, ami a biztonsági fizetésen túl biztonságos azonosításra, személyi azonosítók, adatok és jegyek kezelésre is alkalmas. Ez lehetőséget kínál arra, hogy a pénztárcából ne csak a bankkártyát és a készpénzt, de akár az összes igazolványt is otthon lehessen hagyni. Úgy gondolom, tíz éven belül a pénztárca feleslegessé válik, átveszi helyét az okostelefon” - tette hozzá a Cellum elnök-vezérigazgatója. A megoldás kereskedelmi szolgáltatásként várhatóan 2015 elején indul el az Egyesült Államokban.
Bár a cél a globális piaci jelenlét, a termékfejlesztés és az üzemeltetés központja a Cellum tervei szerint hosszútávon is Magyarországon lesz. Ugyanakkor a világ több pontján tervezik fejlesztő és támogató központok létrehozását. Dél-Kelet-Ázsiában várhatóan már a jövő évben létrejön az első ilyen létesítmény, jelenleg két potenciális helyszínt vizsgálnak, Jakartát és Szingapúrt. „Elképzeléseink szerint az új ázsiai központ ugyanolyan funkciókat tud majd ellátni, mint a magyar, vagyis képes lesz az okostelefon applikációból indított tranzakciók biztonságosan kezelésére, a kártyaadatok biztonságos tárolására, illetve arra, hogy a kereskedőknek, bankoknak, a távközlésben érdekelt ügyfeleknek helyben nyújtsanak szolgáltatásokat.
Emellett a hazai és az ázsiai létesítmény egymás tartalék központjaiként is működik majd, így biztosítani tudjuk, hogy soha ne legyen fennakadás a partnereink kiszolgálásában” - mutatott rá Kóka János. A Cellum távlati tervei között szerepel egy hasonló központ létrehozása az Egyesült Államokban is, azonban ennek időpontja az ottani piaci térnyerésüktől függ.
A társaság a fejlesztéshez és a nemzetközi terjeszkedéshez eddig összesen mintegy 1,5 milliárd forintnyi tőkét kapott a tulajdonosoktól és befektetőktől. A további expanzióhoz 2015 első felében terveznek egy jelentős nemzetközi tőkeemelést. A cégcsoportnál a tavalyi 952 millió forintos árbevételhez képest az idén tíz százalék feletti növekedést várnak. A forgalom bővülésének üteme azonban ugrásszerűen megnőhet a tranzakciószám bővülésével.
Nemzetközi jelenlét
A Cellum okostelefonra fejlesztett applikációja többek között a közműszámlák kiegyenlítését, elektronikus fizetési tranzakciókat tud teljesíteni. Szófiában, Albániában és Ausztriában hoztak létre helyi partnerekkel vegyesvállalatokat, emellett Tokióban, Jakartában és Hanoiban van képviseletük. Kaliforniában 2014-ben alapítottak saját céget az amerikai piac meghódítása érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.