BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkedik a Cellum

Thaiföld után Indonéziában folytatja a kelet-ázsiai terjeszkedést a Cellum, a mobil fizetési megoldást fejlesztő cég jövőre fejlesztő és támogató központot is létrehoz a térségben. A további expanzióhoz 2015 első felében terveznek egy jelentős nemzetközi tőkeemelést

A sikeres thaiföldi bevezetés után a következő másfél évben három kelet-ázsiai országban indítaná el mobilfizetési szolgáltatását a Cellum Zrt. - tudtuk meg Kóka Jánostól, a társaság elnök-vezérigazgatójától. A cég és a Telenor thaiföldi leányvállalatai együttműködésének köszönhetően szeptember végén indult el az ázsiai ország első többfunkciós, kártyás fizetésre alkalmas mobilpénztárcája. A kelet-ázsiai terjeszkedést Indonéziában folytatja a Cellum, ahol már aláírtak egy megállapodást az egyik legjelentősebb banki informatikai megoldásszállító céggel.

A vállalat számára ugyanakkor fontos az amerikai piac is – az Egyesült Államokban már helyi leányvállalatuk az értékesítés támogatására -, és a tervek szerint kétféle szolgáltatással is megjelennek a tengerentúlon a következő hónapokban. Az egyik egy kereskedőknek szánt fizetési megoldás, amelyhez jelentős amerikai partnerek választották mobilfizetési szolgáltatónak a Cellumot.

„A másik projekt egy új technológia, a mozgó QR kód, ami a biztonsági fizetésen túl biztonságos azonosításra, személyi azonosítók, adatok és jegyek kezelésre is alkalmas. Ez lehetőséget kínál arra, hogy a pénztárcából ne csak a bankkártyát és a készpénzt, de akár az összes igazolványt is otthon lehessen hagyni. Úgy gondolom, tíz éven belül a pénztárca feleslegessé válik, átveszi helyét az okostelefon” - tette hozzá a Cellum elnök-vezérigazgatója. A megoldás kereskedelmi szolgáltatásként várhatóan 2015 elején indul el az Egyesült Államokban.

Bár a cél a globális piaci jelenlét, a termékfejlesztés és az üzemeltetés központja a Cellum tervei szerint hosszútávon is Magyarországon lesz. Ugyanakkor a világ több pontján tervezik fejlesztő és támogató központok létrehozását. Dél-Kelet-Ázsiában várhatóan már a jövő évben létrejön az első ilyen létesítmény, jelenleg két potenciális helyszínt vizsgálnak, Jakartát és Szingapúrt. „Elképzeléseink szerint az új ázsiai központ ugyanolyan funkciókat tud majd ellátni, mint a magyar, vagyis képes lesz az okostelefon applikációból indított tranzakciók biztonságosan kezelésére, a kártyaadatok biztonságos tárolására, illetve arra, hogy a kereskedőknek, bankoknak, a távközlésben érdekelt ügyfeleknek helyben nyújtsanak szolgáltatásokat.

Emellett a hazai és az ázsiai létesítmény egymás tartalék központjaiként is működik majd, így biztosítani tudjuk, hogy soha ne legyen fennakadás a partnereink kiszolgálásában” - mutatott rá Kóka János. A Cellum távlati tervei között szerepel egy hasonló központ létrehozása az Egyesült Államokban is, azonban ennek időpontja az ottani piaci térnyerésüktől függ.

A társaság a fejlesztéshez és a nemzetközi terjeszkedéshez eddig összesen mintegy 1,5 milliárd forintnyi tőkét kapott a tulajdonosoktól és befektetőktől. A további expanzióhoz 2015 első felében terveznek egy jelentős nemzetközi tőkeemelést. A cégcsoportnál a tavalyi 952 millió forintos árbevételhez képest az idén tíz százalék feletti növekedést várnak. A forgalom bővülésének üteme azonban ugrásszerűen megnőhet a tranzakciószám bővülésével.

Nemzetközi jelenlét

A Cellum okostelefonra fejlesztett applikációja többek között a közműszámlák kiegyenlítését, elektronikus fizetési tranzakciókat tud teljesíteni. Szófiában, Albániában és Ausztriában hoztak létre helyi partnerekkel vegyesvállalatokat, emellett Tokióban, Jakartában és Hanoiban van képviseletük. Kaliforniában 2014-ben alapítottak saját céget az amerikai piac meghódítása érdekében.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.