BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új stratégiai irány a Vodafone-nál

Az elmúlt időszakban több komoly sokk érte a hazai távközlési szektort – legutóbb például a végül elvetett internetadó tervezete -, így érthető, hogy jelentős visszhangot keltett a Reuters tegnapi beszámolója, amely szerint Vittorio Colao, a Vodafone Group vezérigazgatója egyes érdekeltségek, köztük a magyar leányvállalat eladásáról beszélt egy befektetői konferencián.

A hírt a cégcsoport cáfolta, ugyanakkor érdemes figyelembe venni azt is, hogy az elmúlt években a mobilszolgáltatónál mélyreható változások mentek végbe, és bizony akadt olyan – ráadásul igen nagy - piac, ahol megszüntették a tevékenységüket. Igaz, ez a lépés – a Verizon Wireless-ben lévő részesedésüket adták el 130 milliárd dollárért – azt a stratégiai irányváltást szolgálta, amelyet Vittorio Colao vezetése alatt kezdett meg a vállalat. 

A cél egyértelműen az, hogy a portfólió szélesítésével még teljeskörűbb szolgáltatást tudjanak kínálni, és kilépjenek a mobilszolgáltatói szerepből. Ezt szolgálta például a legnagyobb német kábelcég, a Kabel Deutschland megvásárlása 7,7 milliárd euróért, vagy az idén tavasszal bejelentett újabb nagy akvizíció, a spanyol Ono megvétele 7,2 millió euróért. A spanyol kábeltársaság megszerzésével ráadásul Spanyolország legnagyobb optikai vezetékes hálózatát szerezték meg.

Az új szerzemények lehetőséget teremtettek arra, hogy a Vodafone a mobilpiac mellett a vezetékes telefon és internet szegmensben, valamint a tévészolgáltatások területén is megjelenjen. Ez új potenciális felhasználókat és bevételi lehetőséget kínál a cég számára, azonban komoly kihívásokkal is jár. A már említett, a Morgan Stanley által szervezett barcelonai konferencián a Reuters beszámolója szerint a Vodafone vezérigazgatója beszélt arról is, hogy mi az elképzelése a tévés programokkal kapcsolatba. Vittorio Colao elmondta, hogy bár televíziós szolgáltatóként vonzó tartalmat kell nyújtaniuk az előfizetőiknek, egyelőre nincsenek abban a helyzetben, hogy mindenképpen kizárólagosan kellene birtokolniuk bizonyos programokat.

„Személy szerint kétségeim vannak afelől, hogy hosszútávon bizonyos tartalmak kizárólagos joga jelentős értéket termelhet a cégünk számára. Persze ha egy vetélytársunk elkezdi begyűjteni az értékes tartalmakat, akkor nekünk magunknak is versenybe kell szállnunk értük, hiszen egyébként lemaradunk a versenyben” - idézte a Reuters a cégvezetőt. Érdemes megemlíteni ezzel kapcsolatban a konferencia egy másik résztvevője, a Deutsche Telekom vezérigazgatója, Tim Hoettges megjegyzését, aki elmondta, hogy a vállalatnak egyelőre nem hozott jelentős üzleti sikert, hogy megszerezték a Bundesliga futball-mérkőzések közvetítési jogait.

A Vodafone nem csak a vezetékes szegmensben való terjeszkedésre költ jelentős összeget, de meglévő mobilhálózatai modernizálására is komoly figyelmet fordít. A vállalat féléves jelentése szerint a terveknek megfelelően halad a Project Spring nevű kezdeményezés, amelynek keretében két év alatt 19 milliárd fontot (7251 milliárd forint) terveznek költeni fejlesztésre a legfontosabb piacaikon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.