Az MTI-hez szerdán eljuttatott reprezentatív, online kutatás adatai szerint a 18-75 éves internetezők közel kétharmada használ okostelefont. Az arány a fiatalabb korosztálynál a legmagasabb, a 18-29 évesek 79 százaléka, a 30-39 évesek 71 százaléka, míg az 50 felettiek egyharmada rendelkezik internetezésre is alkalmas készülékkel.
Az okostelefonnal rendelkezők fele szerint az akkumulátorok üzemidejének növelésével kellene kezdeni a készülékek fejlesztését, ezen kívül az árcsökkentést csak 12 százalékuk, a sebesség növelését pedig csupán 8 százalékuk tartja a legfontosabb prioritásnak - közölte a piackutató. A kutatás eredményeiből az is kiderült, hogy a válaszadók 45 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefonok árának csökkentésére lenne szükség a túlárazott piacon. Ugyanennyien fejlesztenék a készülék ellenálló képességeit, így a karcmentességet, a vízállóságot, vagy a kopásállást is.
Minden harmadik magyar internetezőnek Samsung okostelefonja van, de gyakoriak a Sony (14 százalék), a Nokia (11 százalék), az LG (8 százalék), a Huawei (5 százalék) és a Sony-Ericsson (5 százalék) készülékei is. Az Apple még a rendszeresen internetező magyarok között sem tartozik a legelterjedtebb márkák közé, iPhone-nal mindössze 4 százalékuk rendelkezik - igaz, a felmérés szerint ez a szám 8 százalékra ugrik a felsőfokú végzettséggel rendelkezők között. Régi Nokiáikhoz elsősorban az 50 év felettiek ragaszkodnak, a Samsung (30 százalék) után 20 százalékkal ez a második márka az idősebbek között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.