Idén összesen 414 millió forintot fordít a cég beruházásokra. Ebből egyebek között 50 millió megy a fonyódi kikötő felújítására és bővítésére, ami révén a tavalyi százról 160-ra nő a befogadóképesség, az elmúlt évben végzett munkákkal együtt pedig összesen 80 millió forintba fog kerülni a Siófok katamarán teljes felújítása. Jóllehet a cég hosszú távon szeretné lecserélni a nehezen javítható, szegecselt alumíniumtestű nyolc vízibuszát, két éve az egyiket 30 kerékpár szállítására tették alkalmassá: a biciklik az alsó, zárt részben sorakoznak az átkelés ideje alatt.
A beruházásra az bátorította fel a cégvezetést, hogy a kompokon szállított kerékpárok száma évek óta emelkedett. A túrabiciklisek szállítása olyan népszerű lett, hogy Györök, Máriafürdő és Szigliget után idén már Badacsonyban is kiköt a vízibusz és amint Halmos Gábor elmondta, tervezik újabb egy-két vízibusz átalakítását.
A társaságnak ugyanakkor a 24 hajóból álló flottája mellett Bogláron és Szemesen egy-egy kempingje, Siófokon pedig egy háromcsillagos szállodája is van. A kempingek foglaltsága május végéig megegyezik a bázissal, ám a Hotel Móló 242 százalékon áll az elmúlt év azonos időszakához képest. A cégvezetés arra készül, hogy a következő három évben szintenként újítják fel a szállodát.
A folyamatban lévő tárgyalások állása alapján már júniusban menetrendbe állítják a BH legújabb egységét, egy magyar cég által épített hibridhajót. Ez azt jelenti, hogy kis sebességnél, például a kikötőben villanymotor hajtja, nagy sebességnél pedig hagyományos dízel motor – mondta a társaság vezérigazgatója. A flotta legfiatalabb egysége Fonyód és Badacsony között fog közlekedni, mert ott van a legnagyobb forgalom.
A januárban a Sión felvontatott úgynevezett Lelle típusú hajó teljes újjáépítésére 125 millió forintot szán a társaság. A munka csak a jövő év áprilisában fejeződik be, mert sokat kell dolgozni az 1977-ben a Szovjetunióban eredetileg partmenti tengerjárónak épült Lellén, amit az egyik vízibusz helyett fognak menetrendbe állítani, de elő- utó szezonban rendezvényhajóként is kívánja használni a cég.
A 290 fős társaság elmúlt évi beruházásai közül kiemelkedik a mintegy 120 millió forintba került, vízépítő munkagépcsoport megvásárlása, amelynek elemei önálló munkavégzésre is alkalmasak. A gépekkel mederkotrást, standok homokozását végzik bérmunkában, a hullámtörő gátak karbantartása mellett. Gondot okoz azonban, hogy már nincs olyan berakodóhely a parton, ahol a billencs az uszályba üríthetné rakományát, így a berakodást markolóval kell végezni, ami megdrágítja a munkát. Ezért Halmos Gábor arra törekszik, hogy jövőre újból üzembe helyezzék a kővágóörsi rakodót.
Eddig a 30 méter hosszú és 10 méter széles katamarán jobb és bal oldala közt nem volt átjárás, azonban amellett hogy ez lesz a Balaton első akadálymentesített hajója – még lift is létesül a szintek között – egybenyitják a belső tereket. A felső fedélzeten pedig bár is lesz, ami kávézóként mindenkit fogad, amíg az augusztusban már Fonyód és Badacsony közti járatot ellátó hajó a kikötőben áll.
Eddig a 30 méter hosszú és 10 méter széles katamarán jobb és bal oldala közt nem volt átjárás, azonban amellett hogy ez lesz a Balaton első akadálymentesített hajója – még lift is létesül a szintek között – egybenyitják a belső tereket. A felső fedélzeten pedig bár is lesz, ami kávézóként mindenkit fogad, amíg az augusztusban már Fonyód és Badacsony közti járatot ellátó hajó a kikötőben áll. A cég profitja a keszthelyi kikötő értékesítése révén ugrott meg -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.