A szemészeti elváltozások, fénytörési hibák élete során szinte mindenkit érintenek. A rövidlátás elsősorban fiatalabb korban jellemző, a kor előrehaladtával csökken az előfordulása, átlagosan a felnőtt lakosság 30 százalékát érinti.
A távollátás ezzel ellentétben inkább idősebb korban jellemző, az aránya 65 év fölött az 50 százalékot is meghaladja, a felnőtt korosztályban minden negyedik ember olvasószemüveggel segíti a látását. A lézeres látásjavítás biztonságos, elektív műtéti eljárás a rövid- és távollátás korrekciójára, évente mintegy 8000 ilyen beavatkozást végeznek.
A magánegészségügy egyéb áraihoz viszonyítva a látásunkat jutányos áron javíttathatjuk a hazai klinikákon, az egy szemre elérhető legkedvezőbb árú lézeres műtét 159 ezer forintba kerül. A felső áraknál nagyobb a szórás, több piaci szereplő nem megy 375 ezer forint fölé, a jelenlegi legmagasabb ár 487 ezer forint egy szemre számítva.
Az árbevételi adatok alapján négy fővárosi vállalkozás uralja a hazai piacot.
A kiadvány szerkesztőinek nyári kutatásai alapján kiderült, hogy hazánkban is főként a látás javítása, a szemüveg, illetve kontaktlencse elhagyása a vezető ok a páciensek műtéti döntésében.
A nemzetközi kutatásokhoz hasonlóan jelentős motiváció
A páciensek keresési trendjei, valamint az online tér kommunikációs versenye alapján a lézeres szemészeti beavatkozások hazai piaca kompetitív, a fővárosban különösen érzékelhető a verseny. A kérdőíves felmérésből kiderült, hogy már a műtéti helyszín felkeresése előtt, az online beszerzett információk alapján döntenek a páciensek, erre utal, hogy a válaszadók 82 százaléka mindössze egy szemészeti magánklinikát keresett fel, ahol a műtétet is elvégezték.
A műtéti helyszín kiválasztásánál a két döntő tényező a páciens által beszerzett információ (73 százalék), valamint a klinika híre (55 százalék). Minden negyedik válaszadó számára fontos a biztonság, az ár és a klinika által alkalmazott innovatív technológia. A műtéttel kapcsolatos információk elsődleges forrása maga a klinika tájékoztatása (64 százalék), amelyet a Facebook-csoportokban és az ismerősöktől szerzett információk követnek (36-36 százalék).
Az adatok a TOP30 legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben kiadványból származnak, ahol a vezető lézeres szemészeti klinikák vezetői beszámolnak arról is, hogyan látták az elmúlt időszakot, mennyire viselte meg ezt a szakterületet a válság, illetve hogy milyen innovatív technológiákkal igyekeznek pácienseket szerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.