BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A lézeres látásjavítás már egyáltalán nem számít luxusműtétnek

A magánegészségügy többi árához hasonlítva viszonylag olcsón javíthatjuk a látásunkat. Egy kutatásból kiderült, hogy évente hányan jelentkeznek lézeres látásjavításra.

A szemészeti elváltozások, fénytörési hibák élete során szinte mindenkit érintenek. A rövidlátás elsősorban fiatalabb korban jellemző, a kor előrehaladtával csökken az előfordulása, átlagosan a felnőtt lakosság 30 százalékát érinti.

Extreme closeup of an enlarged human eye with beautiful colors
szem
lézeres
látásjavító
műtét
látás
Évente közel 8000 ember végeztet el lézeres látásjavító műtétet / Fotó: Erdős Juci

A távollátás ezzel ellentétben inkább idősebb korban jellemző, az aránya 65 év fölött az 50 százalékot is meghaladja, a felnőtt korosztályban minden negyedik ember olvasószemüveggel segíti a látását. A lézeres látásjavítás biztonságos, elektív műtéti eljárás a rövid- és távollátás korrekciójára, évente mintegy 8000 ilyen beavatkozást végeznek.

A látásjavítás olcsóbb, mint más szolgáltatások

A magánegészségügy egyéb áraihoz viszonyítva a látásunkat jutányos áron javíttathatjuk a hazai klinikákon, az egy szemre elérhető legkedvezőbb árú lézeres műtét 159 ezer forintba kerül. A felső áraknál nagyobb a szórás, több piaci szereplő nem megy 375 ezer forint fölé, a jelenlegi legmagasabb ár 487 ezer forint egy szemre számítva.

Az árbevételi adatok alapján négy fővárosi vállalkozás uralja a hazai piacot.

A kiadvány szerkesztőinek nyári kutatásai alapján kiderült, hogy hazánkban is főként a látás javítása, a szemüveg, illetve kontaktlencse elhagyása a vezető ok a páciensek műtéti döntésében.

A nemzetközi kutatásokhoz hasonlóan jelentős motiváció

  • a jobb életminőségre való törekvés (70 százalék),
  • a könnyebb munkavégzés,
  • az egyszerűbb sport- és szabadidős aktivitások iránti vágy.

A páciensek keresési trendjei, valamint az online tér kommunikációs versenye alapján a lézeres szemészeti beavatkozások hazai piaca kompetitív, a fővárosban különösen érzékelhető a verseny. A kérdőíves felmérésből kiderült, hogy már a műtéti helyszín felkeresése előtt, az online beszerzett információk alapján döntenek a páciensek, erre utal, hogy a válaszadók 82 százaléka mindössze egy szemészeti magánklinikát keresett fel, ahol a műtétet is elvégezték.

szem
lézeres
látásjavító
műtét
Fotó: Erdős Juci

A műtéti helyszín kiválasztásánál a két döntő tényező a páciens által beszerzett információ (73 százalék), valamint a klinika híre (55 százalék). Minden negyedik válaszadó számára fontos a biztonság, az ár és a klinika által alkalmazott innovatív technológia. A műtéttel kapcsolatos információk elsődleges forrása maga a klinika tájékoztatása (64 százalék), amelyet a Facebook-csoportokban és az ismerősöktől szerzett információk követnek (36-36 százalék).

Az adatok a TOP30 legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben kiadványból származnak, ahol a vezető lézeres szemészeti klinikák vezetői beszámolnak arról is, hogyan látták az elmúlt időszakot, mennyire viselte meg ezt a szakterületet a válság, illetve hogy milyen innovatív technológiákkal igyekeznek pácienseket szerezni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.