A magyarországi bevásárlóközpontok nehéz időszakot tudhatnak maguk mögött, amely a piac jelenlegi helyzetét tekintve még koránt sem ért véget. A Campona látogatottsága mégis jelentősen emelkedett az elmúlt fél évben ami leginkább a sikeres koncepció váltással magyarázható.
Budapest legdélebben fekvő bevásárlóközpontja közel egy éve esett át egy felújításon. Tavaly nyár óta trópusi dekorációval és barátságos, déli hangulattal fogadja a vásárlókat. Az elmúlt néhány hétben pedig több új üzlet is megnyitotta kapuit a Tesco Hypermarkettel együtt közel 53.000 m2-es üzletházban.
„Az volt a feladatunk, hogy változtassunk a Campona piaci helyzetén, illetve hogy enyhítsünk a válság hatásain, és új a versenytársakétól eltérő fejlődési irányt határozzunk meg. Sok javaslatot megvizsgáltunk, és az tűnt legjobbnak, hogy a Camponát családi élmény és bevásárlóközpontként poziciónáljuk a fogyasztóknak” – mondta Anselmo Szabolcs, a bevásárlóközpont igazgatója, hozzáfűzve ugyanakkor, hogy amikor a Cushman & Wakefield 6 éve átvette az üzemeltetést, már megvolt az ehhez a célhoz szükséges két legnagyobb mágnesbérlő, a Tropikárium és a Cinema City mozi.
A Campona elhelyezkedése is sajátos, hiszen keletről a Duna, nyugatról pedig viszonylag kis lélekszámú kertváros határolja, ugyanakkor nagy előnye, hogy Dél-Pestről az M0 autóúton éppolyan könnyen elérhető, mint a Dél-Budától nyugatra eső területekről. A vasútfejlesztésnek köszönhetően a városközpontból mindössze 25 perc alatt elérhetünk, mivel a déli pályaudvarról induló elővárosi vasút közvetlenül a bejáratnál áll meg, amelyre érvényes a BKV bérlet. Ráadásul a hatalmas ingyenes parkolókban sem kell aggódnunk, hogy nem jut nekünk hely.
A Belvárosban, ahol a bevásárlóközpontok közel vannak a munkahelyekhez, a munkanapokon számlálnak több betérőt, míg egy kertvárosi környezetben csütörtök délutántól lendül fel a forgalom és a hét végén tetőzik. Ezért volt kézenfekvő a profil módosítás, és a szórakoztató profil egyebek között azt is eredményezi, hogy a nyári hónapokban sem csökken olyan mértékben a szabadságok miatt a látogatók száma, mint egy átlagos bevásárlóközpontban.
A látogatói szám jelentős emelkedése és a koncepció eredményességének visszaigazolása azt követően következett be, hogy 2012 novemberében megnyitott a Csodák Palotája, így még inkább a családi programok célállomása lett a Campona. A ház déli részén az emeleten több mint 1600 négyzetmétert foglal el a Csodák Palotája, amely jól kiegészíti a szórakozással kapcsolatos bérlői profilt.
Ugyanakkor nemsokára ismert kereskedőláncok is nyitnak üzletet a Camponában, ahol a közelmúltban a CCC Shoes és Vagabond, két új nemzetközi cipőbolt is nyílt, valamint egy olasz étterem milánói szakáccsal.
„Mindez azt mutatja, hogy a kereskedők a Camponára szavaznak. Noha a gazdasági környezet nem változott, a ház mikroklímája azonban igen” – foglalta össze a center vezető, aki a szórakoztató profil erősítés mellett minél szélesebb kiskereskedői és szolgáltatói kínálat megtelepítésére törekszik. Például a hagyományos kereskedelmi profilok mellett igazi ritkaságként van egy fonalbolt, mellette varroda, vannak bankok és az autóbusz végállomásnál található déli bejárat folyosója afféle „szolgáltatóközpont” lett, ahol lottózó, posta, tisztító és – a Duna közelsége miatt – nagy horgászáruház található.
A bevásárlóközpont igazgatója továbbá azt is kiemelte, hogy az RTL Klub „8:08 Minden reggel” élő reggeli műsorát március eleje óta a Camponából sugározzák az IKO és az RTL Klub helyi stúdiójából.
Az elmúlt években külföldön is híre ment a Tropikáriumnak, ami oly mértékben vált ismert attrakcióvá, hogy külföldi turistabuszok rendszeresen csak emiatt keresik fel a bevásárlóközpontot. A Tropikárium nyitása óta eltelt több mint 10 év miatt azonban elérkezett a változás ideje. A látványosság azonban nem csupán megújul, hanem némileg bővülni is fog új külsővel és belső látványvilággal, miáltal remélhetőleg újra érdekes lesz azok számára, akik már korábban is látták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.