Az online csatornákon vonatjegyet vásárló utasokat érintő változás, hogy 2020. december 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva
Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetés esetén a vásárlást kezdeményező fél azonosítására.
Minden jegyvásárláskor a fizetés során plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassabbá és körülményesebbé válhat.
Az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV START és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.
A vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve a telefonszám helyes megadását is meg kell ismételni.
Célszerű meggyőződni arról, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.
A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni.
Előfordulhat, hogy a hitelesítés miatt egyszerre több alkalmazást is kell használni a telefonon.
Ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.