Az arányok ugyanakkor sem a védjegyek, sem a felhasználás célja szerint nem módosultak jelentősen: változatlanul domináns szerepet játszik a kártyatársaságok közül a MasterCard és a Visa – a kártyák 97 százalékán az ő logójuk szerepel –, és a hitelkártyák sem tudták túlszárnyalni a megelőző évben kiharcolt 19-20 százalékos arányt.
Sőt, utóbbiaknál az elmúlt évben tapasztalt 2 százalékos emelkedés az üzletági átlagnövekedés felét sem éri el, ez az MNB szerint azzal magyarázható, hogy – feltehetően a gazdasági válság miatt – mind a kártyát kibocsátó bankok, mind az ügyfelek óvatosabbakká váltak.
Továbbra sem jelentős – tízszázalékos – a kereskedőkkel vagy nonprofit szervezetekkel együtt kibocsátott társmárkás (co-branded) kártyák aránya, s meglepően alacsony, ötszázalékos arányt képviselnek az üzleti (business) kártyák is. A biztonságos internetes fizetést lehetővé tevő virtuális kártyák részaránya pedig mindössze 2 százalék.
A kártyabirtokosok 4623 bankjegykiadó berendezésnél (ATM) tudnak készpénzhez jutni kártyáikkal, ezek bő négyötöde napi huszonnégy órában elérhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.